Toată lumea are o rutină înainte de culcare, care îi ajută să adoarmă mai uşor. Unii fac o baie caldă, alţii citesc o carte. Dar există un lucru pe care ar trebui să îl cu toţii, ca să ne vină somnul mai repede: o băutură consumată cu o oră înainte de culcare.

1. Sucul de cireşe

Foarte util este sucul de cireşe. Bea un pahar cu suc natural de cireşe pentru a avea parte de un somn liniştit.

Cireşele au un nivel ridicat de melatonină, hormonul care declanşează somnul, care te ajută, de asemenea, la reglarea ceasului intern. De asemenea, acest suc este ideal şi pentru creşterea imunităţii, datorită abundenţei de vitamine şi minerale.

2. Ceai de muşeţel

Un adevărat calmant natural, muşeţelul este recunoscut pentru proprietăţile calmante. Mai multe studii au arătat că are un uşor efect sedativ, ceea ce îl face ideal de băut înainte de a merge la culcare. Îl poţi îndulci cu puţină miere de albine.

3. Infuzie de valeriană

O altă plantă cu puteri calmante, recomandată pentru că aduce o stare de bine şi pentru a reduce anxietatea şi irascibilitatea este valeriana. O cană cu ceai obţinut din această plantă este potrivită seara. Vei adormi repede şi vei avea un somn odihnitor. Îl poţi îndulci cu miere şi adăuga puţină coajă de lămâie.

4. Lapte

Un pahar cu lapte te ajută să te relaxezi. Conţine triptofan, un aminoacid care stimulează creierul să elibereze serotonină (hormon care te face somnoros), dar şi calciu care ajută la reducerea stresului.

5. Smoothie de banane

Un smoothie de banane este şi acesta alegerea perfectă înainte să te bagi în pat. Bananele sunt o sursă importantă de triptofan şi magneziu, substanţe care ajută la buna funcţionare a sistemului nervos. Vei avea o stare calmă şi nu vei fi agitat, astfel încât să îţi fie perturbat programul de somn.