După ce ai mâncat o viaţă carne, lactate, brânzeturi, este destul de greu să renunţi la aceste alimente, dar merită să faci acest efort. Începutul Postului Paştelui este un bun prilej de a observa ce efecte are o dietă vegetariană asupra stării tale de sănătate.

Îţi aduce un plus de energie

Mâncând mai multe spanac, fasole verde, legume verzi vei avea mai multă energie.Acestea reduc tensiunea arterială, cresc forţa fizică, facilitează oxigenarea sângelui.

Slăbeşti mai uşor

Vegetarienii sunt mai puţin predispuşi la obezitate şi au şanse mai mari să slăbească mai repede.

Fructele şi legumele îţi aduc şi un plus de fibre, ceea ce înseamnă că scapi de neplăceri digestive şi de constipaţie.

Îţi e îmbunătăţită sănătatea inimii

Grăsimile saturate care provin din carne cresc nivelul colesterolului din sânge, iar un nivel ridicat al colesterolului rău duce la un risc sporit de boli de inimă. Un alt atu al renunţării la carne îl reprezintă scăderea tensiunii arteriale datorită alimentaţiei bogate în fructe şi legume.

Scade riscul de diabet

Cei care urmează o dietă lipsită de produse animale au un risc mai mic de a suferi de sindrom metabolic, de diabet, de accident vascular cerebral sau de boli cardiovasculare. Persoanele care au renunţat la carne au obţinut o scădere a tensiunii arteriale, a glicemiei, a nivelului trigliceridelor, au reuşit să slăbească mai uşor.

Eşti protejat de cancer

O echipă de cercetători de la Universitatea Loma Linda din California, SUA, a observat o incidenţă redusă a cancerului la persoanele care au renunţat la carne din motive religioase. Specialiştii au arătat că vegetarienii sunt protejaţi de cancer gastrointestinal, colorectal, mamar.