Sedentarismul şi consumul de băuturi alcoolice îţi cresc riscul de boli neurologice, dar nu sunt singurii factori care le pot declanşa.

Renunţi adesea la masa de dimineaţă

Micul dejun este cea mai importantă masă de peste zi. Dacă începi să-ţi faci un obicei din a nu mânca nimic până la prânz, nivelul de zahăr din sânge scade foarte mult. După ce te-ai odihnit peste noapte, ai nevoie să mănânci. În caz contrar, creierul nu primeşte substanţele nutritive necesare şi, pe termen lung, pot apărea probleme de sănătate.

Dormi doar câteva ore pe noapte

Lipsa de odihnă sau un somn de o durată prea scurtă îţi pot afecta sănătatea, forma fizică, starea de spirit. În timpul somnului, creierul stochează informaţii, amintiri, se dezvoltă, în cazul copiilor, face conexiuni după evenimentele negative, pentru luarea celor mai bune decizii pe viitor. Prin odihnă, întregul corp se regenerează, se eliberează de tensiuni, de stres.

Faci exces de dulciuri

Zahărul se ascunde în multe dintre alimentele pe care le alegem zilnic. Dacă la acestea adăugăm unele foarte dulci, ca deserturile, mai ales pe acelea cumpărate aportul de zahar este foarte mare. Consumul în exces influenţează negativ sistemul imunitar şi în special procesul de asimilare a substanţelor nutritive, unele dintre ele esenţiale pentru creier, precum vitaminele E, B12 şi D3, antioxidanţi, acizi graşi esenţiali (Omega-3). Nu poţi renunţa la dulciurile rafinate? Mănâncă puţină ciocolată amăruie, bogată în antioxidanţi de care creierul are nevoie.

Citeşte şi: Cele mai bune alimente pentru creier

Te ridici de la masă cu o senzaţie de preaplin

Mâncatul peste măsură îngreunează digestia şi te îngraşă. Are efecte negative şi asupra creierului, deoarece obezitatea afectează funcţiile trunchiul cerebral şi reduce capacitatea de concentrare.

Fumezi

Cel mai nesănătos obicei este cu siguranţă fumatul. Îţi poate provoca afecţiuni respiratorii şi cardiace. În privinţa sănătăţii creierului, unele studii l-au indicat printre factorii care sporesc riscul de demenţă şi Alzheimer.

Obiceiuri care previn bolile neurologice

- Faci sport frecvent, de 2-3 ori pe săptămână,

- Ieşi adesea cu prietenii sau colegii,

- Porneşti în excursii, drumeţii, eviţi sedentarismul,

- Îţi ocupi timpul liber cu jocuri de memorie, sudoku, integrame,

- Încerci să faci mereu câte ceva în mod diferit sau să mergi într-un loc în care n-ai mai fost.