Mersul pe bicicletă, cel mai uşor mijloc de transport, reprezintă şi cea mai simplă măsură de prevenire a unui număr mare de afecţiuni.

Specialiştii afirmă că persoanele care merg periodic pe bicicletă îmbătrânesc mai greu decât cele care nu au acest obicei. În plus, efectele îmbătrânirii sunt cu 50 la sută mai mici la cele care pedalează de trei ori pe săptămână. Iată care sunt beneficiile mersului pe bicicletă.

1. Antrenează inima

Activitatea fizică desfăşurată pe bicicletă conduce la o mai bună oxigenare a tuturor organelor şi muşchilor. Astfel, inima pompează mai mult sânge şi oxigen către ţesuturi. De aceea, mersul pe bicicletă intră în categoria metodelor de recuperare medicală pentru persoanele cu afecţiuni cardiace.

2. Scade riscul de apariţie a astmului

Efortul fizic îmbunătăţeşte şi capacitatea respiratorie. Specialiştii afirmă că mersul pe bicicletă este un mijloc de prevenire a afecţiunilor respiratorii, cum sunt astmul sau bronşita.

3. Previne varicele

Pedalajul îmbunătăţeşte circulaţia sanguină. De aceea, persoanele care merg regulat cu bicicleta au un risc scăzut de apariţie a edemelor (umflături) şi varicelor.

4. Reduce riscurile de osteoporoză

Mersul pe bicicletă este indicat şi ca metodă de antrenament al tendoanelor, ligamentelor şi articulaţiilor. În acest sens pot fi prevenite boli gen osteoporoză, tendinită sau început de coxartroză (o formă de reumatism localizat la nivelul şoldurilor).

5. Îmbunătăţeşte capacităţile intelectuale

Datorită unei mai bune oxigenări a creierului pe care o „produce“ pedalajul, capacităţile intelectuale sunt îmbunătăţite, iar starea psihică se ameliorează. Responsabile sunt endorfinele, substanţe pe care le eliberează creierul în timpul activităţii fizice, cunoscute ca „hormonii fericirii“.