Ca orice obicei nesănătos, acela de a mănca des ceva dulce nu poate fi înlăturat brusc. Dacă vrei să elimini această dependenţă fără ca ea să revină, e nevoie de paşi mici şi de cumpătare.

Bea apă cu lămâie

Cel mai simplu truc să scapi pe moment de gândul că vrei să mănânci ceva dulce este să bei apă.

Stoarce şi puţin suc de lămâie pentru a-i da un gust bun, dar mai ales pentru a întări sistemul imunitar slăbit din cauza alimentelor acide precum dulciurile.

Apa cu lămâie alcalinizează organismul şi-l ajută să absoarbă mai bine elementele nutritive.

Evită să ai dulciuri în casă

După-amiaza şi seara, după serviciu, sunt momentele zilei în care poate apărea pofta de dulce.

O poţi combate cu gustări şi cine pe bază de legume, fructe, seminţe, nuci, dar şi prin eliminarea tentaţiilor.

Ce poate fi mai uşor când vrei să scapi de dependenţa de dulce decât să nu mai ţii în cămară sau frigider deserturi sau dulciuri?

Mai multe legume verzi

Salatele, supele cu legume verzi şi verdeţuri sunt hrănitoare şi oferă organismului elementele nutritive de care are nevoie în fiecare zi.

Sucurile în care pui şi legume de culoare verde sunt şi ele o soluţie în perioada în care-ţi doreşti să scapi de pofta de dulce.

Alege ceaiurile care taie apetitul pentru dulciuri

Înainte de culcare, prepară-ţi o infuzie din plante care inhibă pofta de dulce, ca menta, anghinarea sau valeriana.

Sunt recunoscute pentru faptul că stimulează digestia, destresează şi alungă oboseala.

Dormi mai mult

Nevoia de a mânca alimente dulci este provocată şi ca urmare a oboselii.

Un somn între 6 şi 8 ore te ajută să te concentrezi mai bine la locul de muncă, să ai o pofta mai mare de viaţă şi mai mică de dulciuri care-ţi dăunează.