Experţii americani au analizat o serie de mituri legate de fitness şi au ajuns la concluzia că unele dintre ele nu sunt deloc adevărate.

Exerciţiile pot compensa o dietă nesănătoasă

Parţial adevărat. Mişcarea zilnică te ajută să previi depunerea caloriilor care provin din consumul de alimente bogate în grăsimi şi zaharuri, însă pentru a te menţine sănătos şi în formă nu este suficient să faci doar sport. Alimentaţia de zi cu zi are un rol important în menţinerea greutăţii corporale în limite normale. De aceea, nu doar sportul este important, ci şi ceea ce mănânci de zi cu zi.

Tonifierea este suficientă

Fals. Dacă vrei ca muşchii să fie vizibili, nu este suficient să faci exerciţii pentru tonifierea lor. Este esenţial să efectuezi şi exerciţii care au rolul de a elimina depozitele de grăsime.

Yoga este un mod bun pentru a te menţine în formă

Parţial adevărat. Cu toate că reduce stresul, tensiunea arterială şi durerile de spate, yoga nu este cel mai eficient mod pentru a te menţine în formă. Din cauza faptului că nu este un antrenament de aerobic, yoga nu te ajută să arzi eficient caloriile. Dacă vrei să slăbeşti este indicat mai degrabă să alergi sau să înoţi, întrucât îţi pui în mişcare întreaga musculatură a corpului.

Trebuie să faci stretching înainte de a efectua alte tipuri de exerciţii

Fals. Este adevărat că trebuie să îţi faci încălzirea înainte de a face fitness, însă nu prin stretching, din cauza faptului că oboseşte muşchii şi poate creşte riscul de accidentare.

Slăbeşti mai mul dacă faci exerciţii pe stomacul gol

Adevărat. Exerciţiile pe stomacul gol te ajută să slăbeşti mai repede, însă nu într-o manieră sănătoasă. Deşi cântarul îţi va arăta cu câteva kilograme în minus, este foarte posibil să elimini masa musculară în locul grăsimilor.