Un somn odihnitor este esenţial pentru a pierde în greutate. Este una dintre cele mai eficiente metode să slăbeşti. De aceea, ca să dormi bine, este important să ai un ritual înainte de culcare, care să te ajute să adormi mai repede.

Potrivit unui studiu publicat în revista americană ”Annals of Internal Medicine”, persoanele care au ţinut dieta şi au dormit 8 ore şi jumătate pe noapte au slăbit de 2 ori mai mult faţă de cei care s-au odihnit doar 5 ore şi jumătate pe noapte, chiar dacă aveau un aport caloric semănătormăr în fiecare zi .
Pregătirea înainte de culcare are un impact enorm asupra modului în care somnul îţi influenţează pierderea în greutate. Adoptă aceste 5 obiceiuri pentru a slăbi mai uşor!
1. Bea un pahar cu lapte
Un pahar cu lapte sau o cană cu iaurt grecesc te ajută să adormi mai uşor. De asemenea, contribuie la creşterea masei musculare, mai ales în timp ce dormi, deoarece lactatele conţin cazeină, utilă în dezvoltarea muşchilor. Acest efect atrage după sine altul: accelerarea metabolismului.
2. Reglează temperatura
Pentru un somn odihnitor este important să dormi într-o încăpere bine aerisită, care să aibă o temperatură ideală. Nu este bine să fie prea cald, dar nici prea frig. Somnul este ideal la o temepratură de aproximativ 18-19 grade Celsius pentru adulţi.
3. Ia-ţi timp doar pentru tine
Este important să mergi relaxat la culcare, de aceea, cu 30 de minute înainte de a te băga în pat, este bine să faci lucruri care îţi plac şi care te relaxează. Astfel, poţi citi câteva rânduri dintr-o carte, poţi să faci o baie relaxantă sau să asculţi muzică.
4. Nu dormi cu lumina aprinsă
O cameră în care te odihneşti bine ar trebui să fie întunecată, spun studiile. Chiar şi un telefon mobil sau lumina de la un dispozitiv pentru internet pot fi deranjante, de aceea e bine ca dormitorul să nu fie locul în care să depozitezi aceste lucruri. Luminile pot reduce producţia de melatonină.
Aşa se explică de ce femeile care au luat parte la un studiu efectuat în anul 2014 la Universitatea din Oxford şi au dormit în cele mai întunecate camere erau cu 21% mai puţin supuse riscului de a deveni obeze.
5. Renunţă la alcool
Dacă ai impresia că un pahar de alcool înainte de culcare te poate ajuta să dormi, nu este chiar aşa. Poate să afecteze calitatea somnului mai ales în cea de-a doua parte a nopţii.