Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. În primul rând, te ajută să te încarci cu energie pentru întreaga zi. De aceea, este recomandat să nu sari peste el, chiar dacă eşti la dietă. Iată 5 idei de mic dejun dietetic:

Grapefruit. Acest fruct este ideal pentru micul dejun.

5 idei de mic dejun dietetic recomandat persoanelor care vor să slăbească

Din categoria citricelor, grapefruit-ul este cel mai sănătos deoarece mulţi dintre constituenţii lui acţionează exact ca nişte medicamente. Pe lângă conţinutul bogat de vitamina C, grapefruit-ul mai are în compoziţia sa şi vitamina A, apă, în proporţie de 90%, calciu, fosfor, potasiu, B1, B2, B5 şi fier. Doar jumătate de grapefruit o să te ajute să păstrezi foamea la distanţă întreaga dimineaţă.

Ouă. Omleta, fierte sau ochi. Nici nu contează cum le prepari. Ele sunt ideale pentru micul dejun. Sunt foarte sănătoase, săţioase şi bogate în vitamine. Oul este cea mai bogată sursă de proteine, şi încă de cea mai bună calitate. În plus, un ou conţine doar 78 de kilocalorii. Pe de altă parte, vitamina D, una dintre componentele oului, ajută foarte mult la o stare de bine, prin amplificarea cantităţii de serotonină din creier. Iar dacă le consumi cu legume şi puţină brânză, deja ai obţinut un mic dejun delicios!

Iaurtul, printre cele 5 idei de mic dejun dietetic

Iaurtul. O altă variantă de mic dejun dietetic este iaurtul. Îl poţi consuma simplu, cu cereale sau cu fructe. Acesta este renumit pentru faptul că întăreşte sistemul imunitar. Cercetări făcute de medici din California au arătat că două căni cu iaurt, consumate zilnic, pot creşte de patru ori nivelul de proteine produse de celulele albe din sânge (leucocite), care ajută sistemul imunitar în lupta împotriva germenilor.

Batoane cu cereale. O idee excelentă de mic dejun dietetic mai ales când nu prea ai timp să mănânci dimineaţa este batonul cu cereale. Batoanele le poţi consuma chiar şi în drum spre serviciu. Fiecare baton are numai 90 de calorii, deci ajută la menţinerea siluetei. Acestea sunt o excelentă sursă atât de vitamine de tipul B, cât şi de minerale - precum fierul sau calciul.

Lapte. O altă idee de mic dejun dietetic este laptele. Îl poţi consuma simplu, cu cereale ori cu biscuiţi de ovăz. În plus, în urma unui studiu a reieşit faptul că persoanele care consumă lapte la micul dejun slăbesc. Studiul a fost realizat de o echipă de cercetători australieni pe mai mulţi adulţi supraponderali. S-a observat că un pahar de lapte degresat la masa de dimineaţă în locul sucului de fructe le dă participanţilor senzaţia de saţietate şi îi ajută să ajungă la prânz mai puţin înfometaţi. Mai mult decât atât, în zilele în care la micul dejun li se dădea lapte, voluntarii consumau mai puţine calorii la masa de prânz.

Pe lângă proteinele de calitate, carbohidraţi şi grăsimi, laptele este o sursă importantă de vitamine - A, D, complexul de vitamine B, acid folic, acid pantotenic şi minerale - calciu, magneziu, fosfor şi zinc.