O hidratare corespunzătoare este esenţială pentru sănătate cât şi pentru buna funcţionare a organismului. Cu toate acestea, există persoane care nu ştiu când şi cum să bea apă, astfel că greşelile frecvente în acest sens pot provoca diferite afecţiuni.

Iată, aşadar, ce greşeli faci atunci când bei apă!

Bei apă în timpul antrenamentelor fizice, dar nu şi înainte

Hidratarea se face înainte de a depune efort, pentru a obţine cât mai multă energie. Dacă bei apă în timpul antrenamentului şi deloc înainte, rişti să te alegi cu dureri de cap puternice.

Bei apă în exces

Dacă unele persoane uită pur şi simplu să bea apă, altele exagerează cu hidratarea. Totuşi, nu este cazul să ţii foarte mult cont de regula celor 8 pahare de apă consumate zilnic, întrucât gradul de hidratare depinde de fiecare persoană în parte, de înălţimea şi greutatea acesteia. În plus, organismul tău preia foarte multă apă şi din alimentele pe care le consumi, mai ales din fructe şi din legume.

Nu bei apă dimineaţa

Nutriţioniştii susţin că este foarte important să bem un pahar de apă plata cu lămâie în fiecare dimineaţă, pe stomacul gol, pentru a ne feri de problemele digestive, precum şi pentru a ne regla pH-ul din sânge.

Bei apă în timpul mesei

Una dintre cele mai frecvente greşeli în ceea ce priveşte hidratarea este consumul de apă în timpul mesei şi imediat după. Medicii spun că este foarte important să evităm să bem apă în timpul mesei, deoarece aceasta îngreunează procesul de digestie prin ,,diluarea" acizilor şi enzimelor, care duc la acumularea de toxine în organism.

Confuzi nevoia de hidratare cu foamea

Multe persoane confundă setea şi lipsa de hidratare cu senzaţia de foame. Medicii ne sfătuiesc să avem tot timpul la îndemână o sticlă de apă şi să ne hidratăm corespunzător înainte de fiecare masă, pentru a ne asigura că nu de mâncare ducem lipsă. De asemenea, este recomandat să bem un pahar cu apă imediat ce ne trezim.