Stilul de viaţă nesănătos poate lăsa urme pe chipul nostru. Dar numai noi ne putem ajuta organismul să se menţină mereu tânăr.

Alimentaţia nesănătoasă

Se spune că ceea ce mănânci afectează sănătatea ta mai mult decât orice altceva. Când din alimentaţia ta fac parte în primul rând grăsimile, semipreparatele, prăjelile şi zaharurile, îţi îmbătrâneşti prematur organismul prin consumul de aditivi chimici şi lipsa substanţelor nutritive esenţiale. Dieta oricui ar trebui să fie bogată în cereale, legume, seminţe, fructe şi verdeţuri.

Depresia

Depresia îţi afectează nu numai starea de spirit, ci şi sănătatea. Specialiştii susţin că psihicul are o putere foarte mare asupra sistemului imunitar. Ei au observat la pacienţii bolnavi de cancer care, timp de 12 săptămâni, au făcut terapie prin râs în fiecare zi, o creştere a celulelor imunitare care atacă tumorile. De asemenea, râsul provoacă eliberarea endorfinelor, substanţe ce generează starea de bine. Fără îndoială, persoanele vesele trăiesc mai mult şi mai sănătos.

Sedentarismul

Sportul este esenţial pentru un metabolism sănătos şi o bună circulaţie a sângelui. Stilul de viaţă sedentar duce la o îmbătrânire rapidă şi favorizează îmbolnăvirile. Exerciţiile cardiovasculare sunt cheia unui metabolism rapid, ajutând la arderea caloriilor în exces şi a grăsimilor. Mersul pe jos, joggingul, înotul, mersul pe bicicletă sunt doar câteva dintre modalităţile în care poţi face mişcare.

Stresul

Când eşti stresat, corpul tău este programat să intre în stare de alertă, stare care consumă multă energie. Glandele suprarenale eliberează adrenalina, „cerându-i” corpului să convertească în glucoză zahărul depozitat de ficat, deoarece organismul în stare defensivă are nevoie de mai multă energie. Tot acest stres seacă corpul de resursele lui de energie, ducând la fragilizarea sistemului imunitar.

Odihna precară

O persoană adultă are nevoie de şapte sau opt ore de somn de calitate în fiecare noapte. Studiile arată că puterea sistemul imunitar scade cu circa 60 la sută după doar 3 nopţi de somn insuficient. Astfel, dacă nu acorzi organismului tău destul timp de recuperare pe timpul nopţii, rişti să-i faci rău prin pierderea energiei.