Alimentele pe care le consumăm au un impact mare asupra stării generale de sănătate. În cele ce urmează descoperă ce trebuie să consumi ca să ai ochi sănătoşi.

1. Peşte

Peştele este bogat în acizi graşi Omega-3, substanţe nutritive esenţiale pentru menţinerea retinei sănătoase. Studiile arată că persoanele care consumă peşte în mod constant, îşi reduc riscul de a suferi de degenerescenţă maculară (o afecţiune care duce în timp la orbire) cu până la 37%, spre deosebire de cei care nu includ în dieta zilnică acizi graşi Omega-3.

2. Lapte degresat

Bogat în vitamina D, laptele degresat este un bun aliment care menţine ochii sănătoşi. Într-un studiu efectuat recent se arată că persoanele care aveau un nivel ridicat de vitamina D în sânge, erau cu 40% mai puţin expuse riscului de a suferi de degenerescenţă maculară.

3. Broccoli

Vitamina C este un antioxidant necesar pentru buna funcţionare a celulelor nervoase din globul ocular. În plus, vitamina C are un rol protector asupra retinei. De aceea, specialiştii recomandă un consum ridicat de citrice, dar şi de broccoli, întrucât conţine o cantitate mare de vitamina C.

4. Varza Kale

Un consum constant de varză Kale are numeroase beneficii asupra ochilor deoarece conţin carotenoizi, luteină şi zeaxantină, trei compuşi necesari pentru o vedere bună. În plus, luteina şi zeaxantina protejează ochii de efectele nocive ale razelor ultraviolete.

5. Stridii

Stridiile sunt bogate în zinc, un mineral care încetineşte simptomele degenerescenţei maculare. Aşadar, nu ezita să incluzi fructele de mare în dieta zilnică.