În momentele în care te simţi obosit este mai bine să eviţi anumite alimente care pot accentua starea de disconfort. Descoperă care sunt mâncărurile pe care trebuie să le ocoleşti!

1.Carnea roşie

Oboseala nu face casă bună cu carnea roşie, este un aliment pe care trebuie să-l eviţi în astfel de momente. Asta pentru că este greu de digerat, dar şi pentru că îţi poate provoca balonare şi flatulenţă.

Organismul are nevoie de mai multă energie pentru digestia cărnii roşii, ceea ce poate să accentueze starea de oboseală.

2. Brânzeturile

Brânzeturile sunt dificil de metabolizat, aşa că este mai bine să le eviţi în momentele de oboseală accentuată. Au nevoie de mult efort pentru a fi digerate corect, ceea ce poate duce la apariţia unei stări de somnolenţă. Astfel, te vei simţi şi mai obosit decât eşti.

3. Sarea

Dacă îţi place mâncare sărată, nu o introduce în alimentaţie în perioadele stresante, când eşti foarte obosit. Un exces de sare favorizează retenţia de apă, îngreunând eliminarea toxinelor din corp. De asemenea, sarea este contraindicată persoanelor care suferă de hipertensiune arterială.

4. Cafeaua

În caz de oboseală, o ceaşcă mică de cafea, îndulcită sau nu, este binevenită. Totuşi, aceasta este un fals prieten căci, consumată în exces, favorizează apariţia deshidratării. Nici alcoolul nu este indicat atunci când eşti obosit.

5. Produsele de patiserie

Zahărul şi lipidele prezente în prăjituri, bomboane, dulciuri în general şi produse de patiserie slăbesc sistemul imunitar, deoarece este nevoie de o cantitate mare de energie pentru a fi digerate.

Mai mult decât atât, dulciurile în exces cresc riscul de a dezvolta diabet, obezitate, boli cardiovasculare şi, în mod indirect, cancer. În general, cel mai bine este să limitezi consumul de dulciuri.