Virozele sunt cele mai răspândite afecţiuni ale sezonului rece. Însă, un sistem imunitar puternic te va ajuta să ţii la distanţă strănutul insistent, febra, nasul înfundat şi tusea. Iar puterea de apărare a organismului creşte printr-o dietă echilibrată, care să conţină următoarele alimente.

1. Iaurt

Probioticele din compoziţia iaurtului sunt bacterii sănătoase care menţin tractul digestiv sănătos. De asemenea, consumul constant de iaurt contribuie la întărirea sistemul imunitar, reducând astfel riscul de apariţie a răcelilor.

2. Usturoi

Usturoiul conţine alicină, o substanţă care inhibă bacteriile rele şi previne infecţiile. În urma unui studiu britanic realizat pe 146 de persoane, cercetătorii au descoperit că voluntarii care au consumat usturoi în forma naturală timp de 12 săptămâni şi-au scăzut riscul de a răci, spre deosebire de cei care au luat un placebo.

3. Peşte

Seleniul din compoziţia peştelui ajută celulele albe să producă citochinice, compuşi care elimină din organism virusul ce a dus la declanşarea virozei. De asemenea, peştele este o sursă importantă de acizi graşi omega-3, care reduc inflamaţiile, îmbunătăţesc respiraţia şi protejează plămânii de răceli şi infecţii respiratorii.

4. Cartofi dulci

Poate că nu te gândeşti la straturile pielii ca la o parte a sistemului imunitar, însă pielea este o primă barieră, care apară organismul împotriva bacteriilor şi virusurilor. Pentru menţinerea sănătăţii pielii ai nevoie de vitamina A, întrucât acest nutrient are un rol important în regenerarea ţesuturilor. Cea mai bună cale de a asimila vitamina A este prin consumul de cartofi dulci.

5. Ciuperci

Şi ciupercile au un rol important în creşterea sistemului imunitar, întrucât stimulează producţia de celule albe care apără organismul de răcelile comune. De aceea, nutriţioniştii ne recomandă să consumăm ciuperci în fiecare zi, pentru a beneficia de toate proprietăţile lor benefice.