Protecţia solară internă este la fel de important ca şi cea externă. O dietă bogată în alimente care te protejează de soare îţi va feri pielea de efectele negative ale razelor UV. În cele ce urmează află ce alimente sunt recomandate pentru consum.

1. Ardeii graşi

Ardeii roşii, galbeni sau portocalii au pigmenţi naturali numiţi carotenoizi care se convertesc în organism în vitamina A. Aceştia ajută la protejarea celulelor pielii prin stoparea distrugerii stratului subţire de lipide care înconjoară celulele pielii.

2. Fructele de pădure

Coacăzele, afinele şi murele sunt bogate în antocianine, un tip de antioxidanţi care protejează organismul împotriva unor boli, precum cancer, boli cardiovasculari, Parkinson şi Alzheimer.


Mai poţi citi:

- De ce nu este soarele pe placul vârstnicilor

- Soarele, prieten şi duşman pentru bolile de piele


3. Ceaiul verde

Ceaiul verde are numeroase beneficii asupra organismului. Pe lângă faptul că îmbunătăţeşte funcţia cardiovaculară, acest tip de ceai are o activitate demonstrată anticancer, întăreşte sistemul imunitar, contribuie la detoxifierea organismului şi protejează celulele pielii care au fost expuse la razele UVA şi UVB. Beneficiile ceaiului verde se datorează antioxidanţilor din compoziţia sa care au un rol important de apărare a organismului.

4. Roşiile coapte

Licopenul din compoziţia roşiilor coapte reduce sensibilitatea pielii la soare, prevenind astfel arsurile solare. În cazul roşiile, cele gătite conţin mai mult licopen decât cele proaspete, motiv pentru care specialiştii ne recomandă să le consumăm preparate pentru a beneficia de toate proprietăţile lor.

5. Ciocolata neagră

Bogată în cacao, ciocolata neagră este alimentul ideal care te fereşte de efectele negative ale razelor ultraviolete. Cacaoa este o substanţa care conţine 712 compuşi, dintre care cei mai mulţi au rol antioxidant, protejând organismul de radicalii liberi, acele molecule care influenţează procesul de îmbătrânire a pielii.