Ţi se întâmplă frecvent să fii prost dispus şi să te porţi urât cu cei din jur pe nedrept? Este probabil ca din alimentaţia ta să lipsească acele alimente care sunt recunoscute că redau bunadispoziţie. Iată care sunt acestea.

1. Vanilia

Te poţi binedispune instantaneu dacă simţi miros de vanilie sau mănânci un aliment care conţine acest condiment, au observat oamenii de ştiinţă londonezi. Mai exact, cercetătorii au constatat că atunci când simţim miros de vanilie, creierul eliberează serotonină, un neurotransmiţător care induce starea de fericire.

2. Ciocolata

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că ciocolata devine un aliat de nădejde în momentele în care suntem deprimaţi. Aceasta deoarece, în timp ce mâncăm ciocolată, în organism se eliberează acelaşi neurotransmiţător, serotonină, însă şi endorfine, cunoscute drept hormoni care redau starea de calm şi de relaxare.

3. Ficatul de vită

Ficatul de vită ajută la eliminarea stresului datorită enzimelor pe care le conţine. În plus, s-a constatat că o porţie de ficat are mai multă vitamina C decât citricele şi mai multă vitamina A decât morcovii. Pentru a obţine rezultate se recomandă consumarea a trei porţii de ficat pe săptămână.

4. Iaurtul

Iaurtul poate fi gustarea perfectă în orice moment al zilei. Acesta este uşor de digerat şi oferă organismului nutrienţii de care are nevoie pentru a funcţiona normal. Mai exact, conţine probiotice, aşa-numitele bacterii bune, care luptă cu cele rele ce produc toxine în organism şi care induc starea de apatie.

5. Migdale

Studiile arată că 50 de grame de migdale consumate zilnic previn stările de oboseală cronică. Acestea sunt o sursă importantă de magneziu, un oligoelement care luptă împotriva oboselii, stresului şi anxietăţii. Prin urmare, dacă doreşti să te energizezi, fă o cură cu migdale timp de o lună de zile.