Ultimele zile din Postul Paştelui se pot transforma într-un adevărat răsfăţ culinar, dacă ştii să alegi ingrediente gustoase, cu valoare nutriţională crescută şi foarte accesibile.

Ultimele zile de ne aduce posibilitatea de a consuma duminica aceasta peşte, însă dacă simţi nevoia de a consuma proteină animală, şi mai ales carne. află că sunt anumite produse care pot înlocui carnea oferindu-ţi o alternativă sănătoasă, saţioasă şi gustoasă.

Iată mai jos o listă a alimentelor la care poţi apela cu toată încrederea, atât pentru a-ţi surprinde invitaţii din weekend cât şi pentru aface o schimbare sănătoasă în alimentaţia ta din timpul postului.

Jackfruit

Un fruct tropical care devine tot mai popular şi în bucătăriile noastre, jackfruit e cel mai voluminos fruct care creşte într-un copac. Cântăreşte între 4,5 şi 45 de kilograme, e originar din India şi poate fi consumat crud, copt sau necopt şi gătit. Seminţele din interiorul fructului sunt extrem de hrănitoare: conţin fier, potasiu, calciu şi proteine, iar pulpa multă vitamina C.

În Asia, e folosit în prepararea chips-urilor, sucurilor, dar şi pentru curry şi îngheţată şi se serveşte chiar şi la grătar. Consumat crud, are gust de ananas combinat cu pară iar gătit, gustul său seamănă cu cel al cărnii de porc.

Tofu

Îl mai găsim şi sub denumirea de brânză de soia, cu origini în China, unde e aliment de bază încă din Evul Mediu. Se regăseşte şi în preparatele noastre, datorită gustului delicios şi a aportului redus de calorii, numai 72 într-o sută de grame de produs. Conţine, în schimb, aproape 15 grame de proteine, raportat la aceeaşi cantatitate şi multe substanţe nutritive: calciu, magneziu, acid nicotinic, cupru, potasiu şi mult fier, dar şi aminoacizi esenţiali şi vitamine. Se consumă pe grătar, marinat şi la cuptor, condimentat sau crud şi în diverse sortimente de supe.

Tempeh, un altfel de tofu

Din soia nu se obţine însă doar tofu, ci şi tempeh, un amestec boabe de soia cu cereale fermentate şi presate. Este un preparat de bază în Indonezia, de unde e şi originar şi se consumă proaspăt, congelat, condimentat sau amestecat cu diferite seminţe. E o extraordinară sursă de proteine: conţine, la fel ca şi carnea, toţi cei nouă aminoacizi esenţiali consumului zilnic.

E un aliment bogat însă şi în mangan, un mineral care favorizează menţinerea densităţii oaselor, dar şi în fibre, ceea ce îl face uşor de digerat.

Seitan

Cea mai bună alternativă la carnea de pui şi la carnea roşie e însă seitanul, supranumit şi “hrana lui Buddha”. E unul dintre cele mai bogate alimente de origine vegetală, conţine la fel de multe proteine ca şi carnea: 20 de grame, raportat la o sută - faţă de carne, care conţine între 15 şi 24 de grame. În schimb, e mai slab în conţinutul de colesterol şi are mai puţine calorii.

Se foloseşte în prepararea burgerului vegetal, poate fi un ingredient de bază pentru lasagna, dacă e tocat mărunt şi e foarte gustos sub formă de bulete, amestecat cu mirodenii.

Alternative sănătoase la carne, lapte şi ouă

Cei care ţin post sau au renunţat la consumul de proteine animale, pot înlocui carnea şi cu năut, ovăz şi fasole neagră. Şi lactatele pot fi uşor înlocuite cu alimente accesibile pe bază de orez, cocos, caju, spelta, migdale, mei sau kamut iar omletele se pot prepara din mixuri vegane care conţin năut, amarant şi cassava.

Astfel că au apărut produsele raw-vegane, din ce în ce mai populare şi care asigură o diversificare bogată a meniului zilnic.

Un stil de viaţă Veggie îţi poate fi de folos atunci când vrei să faci o schimbare în ceea ce priveşte calitatea alimentelor şi sănătatea ta.

Pentru a degusta şi a descoperi toate aceste produse îţi stă la dispoziţie expoziţia Raw Food&Style care se desfăşoară de astăzi până duminică la ROMEXPO. Intrarea este libera.



.