O salată pare a fi alternativa ideală pentru o masă hrănitoare şi sănătoasă. Dar, în funcţie de ingrediente, ea poate deveni un pericol pentru organism. Iată cele cinci alimente ce trebuie evitate atunci când preparaţi o salată.

Crutoanele. Cubuleţele de pâine prăjită sunt bogate în calorii, sare, carbohidraţi şi grăsimi şi, din acest motiv, nu constituie un adaos sănătos la salate.

Semipreparatele de carne tip “bacon bits”. 30 de grame de bacon bits (aşa cum se numesc semipreparatele din carne în hipermarketuri) aduc, la fiecare bol de salată, un plus de sare şi încă 133 de calorii.

Aceste bucăţele aromate de carne prelucrată industrial, în cuptoare cu microunde, conţin nitrit de sodiu, un conservant care creşte riscul apariţiei cancerului.

Brânza Cheddar. Puţină brânză Cheddar presărată peste salată conferă savoare şi aromă. Folosită constant şi în cantităţi mari, aduce un plus de calorii şi de grăsimi. Un bun înlocuitor e brânza feta.

Carnea pané. O bună sursă de proteine o reprezintă carnea de curcan sau de pui, pregătită la grătar. Salată devine mai săţioasă şi dacă adăugaţi câteva bucăţele de somon.

Dar, dacă pregătiţi salata cu pui pané, nu e o idee bună deoarece, în acest fel, adăugaţi prea multe grăsimi.

Sosurile. Indiferent de compoziţie, dar mai ales dacă sunt luate din comerţ, sosurile sunt cele mai periculoase în salată.