Una dintre principalele cauze ale unui colesterol mărit este alimentaţia. Aşadar, dacă vrei să nu ai parte de o valoare ridicată a colesterolului, trebuie să ai grijă la ce mănânci.

Iată câteva alimente care scad colesterolul rău şi previn bolile cardiovasculare, păstrând astfel inima sănătoasă.

Uleiul de măsline

Uleiul de măsline este unul dintre alimentele recomandate de către specialişti dacă vrei să scazi colesterolul. S-a demonstrate faptul că uleiul de măsline este o sursă important de antioxidanţi şi grăsimi monosaturate.

Nutriţioniştii spun că acest aliment ajută la scăderea colesterolului rău, dar nu afectează nivelul celui bun. În plus, aceştia vă recomandă să consumaţi una-două linguriţe pe zi de ulei de măsline. Astfel, nu numai că vă veţi rezolva problemele colesterolului, dar vă veţi păstra şi inima sănătoasă.

Fulgii de ovăz

Specialiştii în domeniu vă recomandă să mâncaţi la micul dejun fulgi de ovăz. S-au făcut studii care au arătat că dintre toate cerealele integrale, fulgii de ovăz sunt cea mai bună sursă de fibre solubile – reduc colesterolul diminuând abilitatea celulelor din sânge să rămână în interiorul pereţilor vaselor de sânge.

Migdalele

Şi migdalele te pot ajuta să scazi valoarea colesterolului rău, fără îl a afecta pe cel bun. În plus, migdalele te ţin departe de bolile de inimă. Consumaţi 8 – 10 migdale pe zi şi veţi avea o valoare bună a colesterolului, dar şi o inimă sănătoasă.

Afinele

Se ştie despre afine că sunt extrem de bune pentru organism, aceste fructe prevenind, chiar şi vindecând, numeroase afecţiuni. Ele sunt o sursă bogată de antioxidanţi.

Aceştia îţi menţin inima în perfectă stare prin reducerea nivelului de colesterol rău. Le puteţi consuma în plăcintă, dulceaţă sau compot, dar cel mai bine –atunci când se poate, este să profitaţi de ele proaspete.

Ciocolata

Deşi auzim tot mai des că nu este bine să consumăm ciocolată, lucrurile nu stau deloc aşa. Numeroase studii au confirmat că este unul dintre cele mai sănătoase alimente.

E drept că trebuie să alegeţi un anumit tip de ciocolată – cea neagră, cu peste 70% cacao. Ea este bogată în flavonoide, antioxidanţi care ajută la scăderea colesterolului. Este suficient un pătrăţel de ciocolată neagră zilnic pentr a scădea valoarea colesterolul rău.