Dietele în care predomină legumele şi fructele reduc considerabil riscul de cancer, arată studii recente. Aşadar, limitează consumul de carne şi adaugă în dietă următoarele alimente-minune!

Broccoli

Toate legumele crucifere (varza, conopida etc.) sunt alimente care previn cancerul de prostată, de sân, pulmonar şi de colon. Totuşi, broccoli excelează la capitolul prevenire, datorită conţinutului bogat de vitamina C şi E, precum şi minerale, cum ar fi calciu şi fier. Pentru ca leguma să-şi păstreze intacte toate proprietăţile, îţi recomandăm să găteşti leguma la abur, nu mai mult de 10 minute.

Curcuma

Curcuma este un condiment cu proprietăţi anti-cancer, mai exact rădăcina, ale cărei componente anti-cancer inhibă dezvoltarea tumorilor. În plus, curcuma este foarte utilă pentru persoanele care se află sub tratament pentru canceer, întrucât rădăcina minimizează efectele secundare ale medicamentelor.

Totodată, curcuma conţine curcumină, un compus antiinflamator care ameliorează în mod vizibil calitatea vieţii persoanelor care suferă de dureri, reumatism, fibromialgie, oboseală cronică etc.

Ceai verde

Ceaiul verde combate eficient radicalii liberi responsabili de instalarea cancerului. În plus, este un puternic detoxifiant, activând enzimele din ficat, care au un mare rol în eliminarea toxinelor. Ceaiul verde este bogat în polifenoli care au o putere antioxidantă de 100 de ori mai mare decât vitamina C.

Se recomandă să faci ceaiul prin infuzarea a două linguriţe de frunze, timp de cinci minute. Ceaiul trebuie băut în cel mult jumătate de oră după preparare.

Sfecla

Sfecla roşie este una dintre legumele cu cea mai mare putere antioxidantă, luptând împotriva radicalilor liberi (poluare, chimicale, radiaţii), care îmbătrânesc celulele corpului înainte de vreme.

Cel mai important antioxidant din sfeclă este substanţa care-i dă culoarea roşie, betacianina, şi care creşte capacitatea sângelui de a transporta oxigen la celule. Betacianina are rol în prevenirea cancerului de stomac şi de colon. Consumă 900 g de sfeclă roşie pe zi, atât ca terapie, cât şi pentru prevenire.

Strugurii

În struguri (vin, must), afine şi mure se găseşte un antioxidant de cinci ori mai puternic decât beta-carotenul şi de 50 de ori mai puternic decât vitamina E, numit resveratrol. Acesta are efecte antitumorale şi are puterea de a încetini cu 50% înmulţirea celulelor canceroase. De asemenea, stopează producerea infecţiilor şi calcifierea arterelor.

Dacă nu ai posibilitatea să mănânci struguri, medicii îţi recomandă să bei câte un pahar cu vin roşu pe zi.