Respectă aceste reguli şi pune-ţi la punct un stil de viaţă sănătos pentru a te menţine în formă şi a combate îmbătrânirea prematură!

Nu pierzi nopţile

Dacă dormi doar 4 sau 5 ore pe noapte, e posibil să ai un risc cu 75% mai mare să suferi de obezitate faţă de cei care se odihnesc 7-8 ore. Somnul insuficient favorizează secreţia de grelină, un hormon care stimulează apetitul culinar.

Îngrăşarea îţi favorizează apariţia unor probleme serioase de sănătate: boli de inimă, diabet. Dieta şi mişcarea nu sunt totul dacă vrei să slăbeşti, ci trebuie să ai în vedere şi un somn de calitate, de peste şase ore pe noapte. Pentru a-ţi îmbunătăţi calitatea somunului, expune-te la lumină naturală măcar o oră pe zi, fă mişcare de 2-3 ori pe săptămână, dar evită să faci sport seara.

Înlocuieşti dulciurile cu fructe uscate

Îmbătrânirea pielii este cauzată şi de aportul ridicat de zahăr. Nu este singurul efect negativ al consumului de dulciuri rafinate. Excesul de zahăr reduce capacitatea organismului de a se lupta cu agenţii patogeni, creşte şansele de a apărea inflamaţii în corp şi riscul de a face diabet zaharat.

De aceea, limitând consumul de dulciuri sau eliminând zahărul, dar şi buscuiţii, pâinea din făină albă, cartofii, efectele îmbătrânirii se vor ivi mai târziu. Le poţi înlocui cu fructe proaspete sau uscate, nuci, seminţe, migdale (cât intră în căuşul palmei), cereale integrale îndulcite cu miere.

Citeşte şi: Obiceiuri care încetinesc îmbătrânirea pielii

Iei 2 gustări cu fructe

Fructele sunt ideale la gustările de peste zi şi taie pofta de dulce, ceea ce, pe termen lung întârzie îmbătrânirea. Pielea îmbătrâneşte prematur şi sub influenţa factorilor oxidativi, iar fructele care conţin antioxidanţi intervin şi previn problemele care apar odată cu trecerea anilor: riduri, acnee, pete, puncte negre. Printre fructele care îţi aduc un plus de antioxidanţi se numără rodiile, fructele de pădure, prunele, strugurii negri, kiwi.

Alegi acele alimente care combat stresul

După 45 de ani, mănâncă mai des hering, sardine, păstrăv, carne de curcan, condimentează-ţi mâncărurile cu piper, cimbru, busuioc, mentă, salvie. Toate acestea te ajută să combaţi stresul şi să gestionezi mai bine situaţiile tensionate, ceea ce devine o provocare după această vârstă. Corpul secretă o cantitate mare de hormon cortizon, secretat de glandele suprarenale. Alimentele indicate mai sus contracarează efectele îmbătrânirii.