Sanatatea ta / Tratamente »

4 sfaturi utile care te ajută să nu răcești iarna

Autor: Simona Stănoi | 05 December, 12:40 | 0 comentarii

Iarna este sezonul în care organismul este mai predispus ca niciodată la răceală și la gripă. De aceea, este important să iei măsuri din timp pentru a-ți proteja și întări sistemul imunitar.


Spală-ți mâinile frecvent

Atunci când cineva strănută în preajma ta, de exemplu, automat devii expus germenilor care pătrund ulterior în organism prin contactul cu părțile vulnerabile: ochii, gura și nasul, care ofera acees ușor germenilor invadatori. Spălarea mâinilor de mai multe ori și uscarea acestora cu ajutorul prosoapelor de hârtie de unică folosință poate reduce semnificativ șansele contaminării cu un virus, în special cu rotavirus – care tinde să afecteze copiii și provoacă vărsături și diaree.

Păstrează corpul cald

Pentru a evita să răcești și pentru a proteja sistemul imunitar, care are de suferit în această perioadă trebuie să ai grijă să menții temperatura corpului în limitele normale. Așadar, poartă haine din țesături naturale, care să permită pielii să respire, acoperă-ți extremitățile și îmbracă-te în mai multe straturi, sfătuiesc medicii.

Evită înghesuiala și căldura în exces

Locurile aglomerate, cu ventilație redusă precum magazinele trebuie evitate pe cât posibil. De asemenea, încălzirea centrală reduce rezistența organismului și afectează, totodată, sistemul respirator prin uscarea mucoasei nazale. Folosirea unui umidificator poate fi de folos.

Folosește remedii naturale

Pentru a-ți întări sistemul imunitar în această perioadă poți folosi diverse remedii naturale. Printre cele mai eficiente se numără cele din echinaceea, deoarece stimulează sistemul imunitar, contribuie la combaterea răcelii și a gripei, ajutând, totodată, la vindecarea infecțiilor virale și bacteriene, cu mențiunea că sunt contraindicate persoanelor cu boli autoimune progresive cum ar fi tuberculoza, lupusul sau SIDA. De asemenea, este indicat să consumi alimente bogate în zinc (ouă, tofu, mazăre, germeni de grâu, nuci, alune, hrișcă, semințe de dovleac) și alimente bogate în vitamina C (kiwi, citrice, broccoli, pătrunjel, roșii, ardei iute).

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »