Consumate cu măsură, proteinele sunt extrem de sănătoase. Dacă le incluzi în dietă, te ajută să slăbeşti, însă trebuie să ai grijă la excese, deoarece pot creşte riscul infecţiilor, bolilor renale sau a cancerului.

Senzaţie permanentă de sete

Când mănânci proteine în exces, rinichii tăi fac un efort dublu pentru a le elimina prin urină, de aceea te poţi confrunta cu o senzaţie puternică de sete. Din acest motiv, vei urina mai des, pierzând astfel cantităţi mari de sodiu, potasiu şi de magneziu. Potrivit nutriţioniştilor, persoanele cu o dietă bogată în proteine şi cu un conţinut scăzut de carbohidraţi trebuie să consume mai multe fructe, legume şi cereale integrale, pentru a înlocui vitaminele şi mineralele pierdute.

Constipaţie sau diaree

Dacă elimini din meniul zilnic cerealele integrale, fructele şi legumele ̶ surse importante de fibre, poţi ajunge să te confrunţi cu unul dintre aceste două simptome: constipaţia sau diarea. Dietele cu un conţinut ridicat de proteine pot afecta flora intestinală, deoarece corpul nu are suficiente prebiotice- un tip de fibre care contribuie la dezvoltarea bacteriilor benefice. Pentru a combate constipaţia, mănâncă mere, banane, sparanghel, ovăz sau usturoi.

Stare de spirit schimbătoare

Ţi se întâmplă des să treci de la o stare la alta? Dacă răspunsul este afirmativ, cauza poate fi dieta bazată pe proteine, dar cu un conţinut scăzut de carbohidraţi, inclusiv surse prebiotice, acestea având un impact negativ asupra stării de spirit, pe termen lung. O alimentaţie săracă în elementele nutritive esenţiale organismului creşte şansele apariţiei depresiei sau a anxietăţii. Alimentele bogate în carbohidraţi sporesc nivelul serotoninei din creier, un neurotransmiţator responsabil pentru starea de bine. Alege-i pe cei cu absorbţie lentă, precum cartofii dulci, orezul brun, merele, piersicile, perele sau fructele de pădure.

Dereglări ale ciclului menstrual

Dacă încerci să rămâi gravidă, alegerea unei diete cu un conţinut ridicat de proteine pentru o perioadă prea lungă de timp va duce, inevitabil, la dereglarea ciclului menstrual. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că organismul arde prea multe grăsimi, influenţând nivelul hormonilor şi fertilitatea. Corpul se află în starea de conservare, ceea ce va face imposibilă apariţia sarcinii, din cauza stresului, a cantităţii reduse de grăsime din corp şi a resurselor de hrană limitate.