Când o persoană este stresată atunci organismul ei se resimte. În afara stărilor de nervozitate, pot apărea dureri de cap, lipsa de concentrare, dar şi oboseala. Iată cum poţi combate stresul!

Identifică sursele de stres

Ca să tratezi, trebuie să găseşti mai întâi cauzele unei suferinţe. Acelaşi lucru este valabil şi în ceea ce priveşte stresul. Este foarte important să identifici sursele de stres, lucrurile care nu îţi fac bine.

Abia după ce vei identifica factorii de stres, te poţi apuca să îi elimini, rând pe rând, din viaţa ta. Nu îţi fie teamă de nicio schimbare. De asemenea, este important atunci când te afli într-o situaţie stresantă să faci un lucru care îţi face plăcere.

Gândeşte pozitiv

Un alt mod de a combate stresul este să gândeşti pozitiv şi să încerci să vezi partea plină a paharului. Gândurile negative nu au ce căuta într-o asemenea situaţie, fiindcă nu fac altceva decât să îţi înrăutăţească situaţia şi să crească nivelul de stres din organism. În loc să îţi repeţi într-una că nimic nu îţi iese, fii pozitiv şi spune-ţi că totul va fi bine.

Fă sport

Mişcarea te ajută să scapi de stres, pentru că scad tensiunea, dar şi ajută la eliminarea endorfinelor în organism, substanţe cunoscute drept hormonii fericirii. De asemenea, exerciţiile fizice te ajută şi să ai un somn liniştit.

Ca să obţii rezultatele dorite, nu trebuie să faci sport de performanţă. Poţi opta pentru câteva exerciţii de gimnastică, la tine acasă, poţi face jogging ori un sport de echipă, precum tenisul, handbalul sau voleiul.

Respiră adânc

Atunci când o persoană este stresată, respiraţia este sacadată, deci incompletă. De aceea este important ca în aceste clipe să respiri profund, căci rezultatele nu vor întârzia să apară.

Vei observa o serie de îmbunătăţiri, atât la nivel fizic, cât şi psihic. Respiraţia profundă ajută la oxigenarea plămânilor şi a creierului, stimulează circulaţia sângelui la nivelul acestora şi normalizează bătăile inimii.