Importanţa mineralelor pentru organism nu trebuie minimalizată. Iată ce trebuie să mâncăm pentru ca organismul să nu aibă probleme majore. Seleniul, un bun antioxidant. Seleniul este un mineral care acţionează ca un antioxidant puternic.

Studiile arată că acesta este elementul minune care ne poate scăpa de afecţiuni precum depresiile sau stresul. Doza zilnică de seleniu este de 55 micrograme pe zi şi se găseşte în cereale, orez brun, nuci, seminţe şi leguminoase.

Iodul previne căderea părului. Iodul este un mineral folosit de glanda tiroidă şi lipsa lui din organism poate duce la pierderea părului. Îl găsiţi în peşte, în special în algele marine, dar şi în sarea de mare.

Fierul luptă contra anemiei. Este un mineral esenţial pentru oxigenarea sângelui. O deficienţă a acestui mineral poate duce la numeroase probleme de sănătate, anemia fiind una dintre acestea.

Fierul se găseşte în gălbenuşul de ou, în cereale, spanac, nuci şi carne.

Zincul întăreşte imunitatea. Pentru un sistem imunitar puternic, copilul are nevoie şi de zinc, un mineral care se găseşte în multe alimente, printre care carnea roşie, nucile, legumele şi cerealele integrale. Un deficit de zinc este asociat cu stoparea creşterii, scăderea imunităţii şi cu infecţii repetate.