Dacă te simţi lipsit de vlagă, îţi e greu să duci la bun sfârşit activităţile zilnice şi parcă ai dormi încontinuu, acestea sunt semne că astenia îţi bate la uşă. Din fericire, există câteva metode prin care o poţi combate.

1. Mănâncă sănătos

Un motiv din cauza căruia apare primăvara poate apărea astenia îl reprezintă alimentaţia, deoarece pe timpul iernii aceasta a fost mai slabă din punct de vedere nutriţional. De aceea, trebuie să fii atent la ceea ce mănânci, mai ales în această perioadă. Consumă cât mai multe legume- spanac, urzici, salate, ştevie, lobodă, broccoli şi fructe bogate în vitamina C (mar, portocala, kiwi, lămâie). Dacă deficitul de vitamine este foarte mare, acesta poate fi corectat prin suplimente alimentare, însă doar la indicaţia medicului.

2. Fii activ

Sedentarismul îţi poate lăsa amprenta în mod negativ asupra dispoziţiei tale, însă poţi preveni acest lucru dacă practici exerciţii fizice cu regularitate. Sportul are efect benefic asupra organismului deoarece stimuleză secreţia de serotonină-hormonul fericirii şi te ajută să adormi mai uşor. Nu depune mult efort din prima, deoarecfe rişti să epuizezi şi puţina energie pe care o ai. Optează, în schimb, pentru plimbări în aer liber, fie pe jos, fie cu bicicleta sau cu rolele, iar seara, înainte de culcare, fă exerciţii de relaxare.

3. Încarcă-te cu vitamina D

Dacă pe timpul iernii nu te-ai putut bucura prea mult de razele soarelui, acum, pentru că zilele au devenit mai lungi, poţi să stai cel puţin 10-15 minute afară, când soarele străluceşte. Profită de orice moment pentru a ieşi un pic în aer liber, chiar şi în pauza de masă. În acest fel îţi refaci proviziile de vitamina D.

4. Bea ceaiuri anti-tristeţe

Poţi combate astenia de primăvară bând ceai de sunătoare, valeriană, păducel, mentă, cimbrişor, lavandă, roiniţă şi tei. Un alt ceai recomandat este cel de urzică deoarece purifică sângele. Pune o lingură de plantă la o cană de apă clocotită, laşi la infuzat 5 minute, iar la final strecori. Se beau 3-4 căni pe zi, cu înghiţituri mici.