Actualitate »

4 categorii de alimente de care să faci abuz

Autor: Luiza Moldovan | 16 May, 12:15 | 0 comentarii

Simți că nu ai energie să urci nici măcar câteva scări? Că parcă nu mai ai aer și obosești numai dacă te uiți la unii cum aleargă? Înseamnă că e timpul să-ți construiești (sau, după caz, să-ți recapeți) energia și forța pierdute pe drum. Iar alimentația e cea care joacă un rol esențial. Include în dietă următoarele alimente, necesare pentru o stare de bine:


 

Carbohidrați

Carbohidrații complecși constau din fibre și amidon. Carbohidrații complecși diferă de carbohidrații simpli cum sunt zahărul alb, zahărul brun, miere, sirop de arțar, sunt gata să fie absorbiți de organism și să se transforme în glucoză. Carbohidrații, pe de altă parte, sunt digerați încet și sunt bogați în fibre. Dau multă energie. Ei sunt, practic, combustibilul organismului, de la creier la mușchi. Fibrele solubile sunt în nuci, legume, semințe, orez brun, ovăz, orz, paste. Toate aceste alimente te ajută să-ți crești forța, pentru că livrează glucoză, care înseamnă energie.

Proteinele

Proteinele sunt desfăcute în aminoacizi de către sistemul nostru digestiv. Aceștia sunt folosiți pentru construcția musculară, pentru repararea țesuturilor afectate de exercițiul fizic, pentru dezvoltarea sistemului imunitar. Proteinele au o rată metabolică înaltă, pentru a căror desfacere organismul consumă calorii. Surse de proteine sunt ouăle, laptele, carnea de pasăre, peștele, brânza, unele legume și nuci.

Citește mai multe pe această temă AICI

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »