Somnul este deosebit de important pentru organism. Depinde de noi cât de bine dormim şi cum ne aranjăm spaţiul pentru odihnă pentru a ne simţi cât mai confortabil. Iată la ce te ajută să dormi fără haine!

Specialiştii spun că pentru a da randament la activităţile de a doua zi, avem nevoie de 6-8 ore de somn în fiecare noapte.

Unii oameni însă suferă de insomnii, astfel că mai multe nopţi nedormite consecutiv afectează grav sănătatea (tulburări de concentrare şi memorie, mănânci mult, predispus la depresie, şi multe altele). Să nu mai spunem că ficatul suferă din cauza oboselii şi scade şi imunitatea.

Majoritatea oamenilor dorm în pijamale, alţii dorm semi dezbrăcaţi iar cei mai nonconformişti dorm în pielea goală pentru că aşa se simt liberi.

Îţi asigură un somn odihnitor

În afară de faptul că te vei simţi poate mai fericit că te-ai eliberat de îmbrăcăminte, vei putea simţi pe piele cearceaful fin care îţi va da o stare de linişte şi vei avea un somn profund şi odihnitor. Vara poţi folosi lenjeria de pat din satin pentru efectul de răcorire şi relaxare. Dacă nu te placi prea mult faptul că înveţi să dormi dezbrăcat de poate ajuta să începi să te simţi bine cu tine. Nu o să mai fii incomodat de haine, care ba te strâng, ori sunt sintetice şi îţi vine să te scarpini. De asemenea, din cauza lor poţi transpira.

Permite pielii să respire în voie

Pe parcursul zilei, anumite zone din corp nu au avut cum să beneficieze de aer (pielea de la subraţ, părţile intime), dar acum când vrei să te culci, poţi scăpa de straturile de haine şi să laşi pielea să respire în voie. Motivul pentru care e indicat să faci acest lucru e că prin acest obicei ai putea diminua riscurile unor boli de piele, apărute din cauza umezelii.

Ajută corpul să atingă o temperatură optimă

Acesta e un hormon secretat de glandele suprarenale şi este extrem de util pentru funcţionarea optimă a organismului când se loveşte de situaţii stresante, de asemenea, poate face şi rău corpului dacă cel artifical este folosit în cantităţi mari.

Dacă alegi să dormi gol, se va păstra temperatura corpului în limitele optime, iar organismul va putea elibera cortizonul. În schimb, dacă la tine în cameră e cald şi îţi mai pui şi pijama, te vei încinge, iar nivelul de cortizon va tinde să rămână şi el ridicat, chiar şi când te vei trezi dimineaţa. Din această cauză, la unele persoane poate apărea o stare de anxietate, corpul va cere mai multă hrană de tip fastfood sau alte alimente nocive ceea ce va duce la îngrăşare.

Previne îmbătrânirea

Dormind dezbrăcat în fiecare noapte, păstrezi temperatura corpului la 21 de grade Celsius ceea ce îţi ajută organismul să echilibreze nivelul de melatonină, dar şi pe cel al hormonilor de creştere. Cele două substanţe previn îmbătrânirea şi sunt deosebit de importante pentru menţinerea sănătăţii.