Se ştie că alergatul are o mulţime de benficii asupra organismului. Însă, poate că mai puţin cunoscut este faptul că alergatul are un impact pozitiv asupra sănătăţii psihice. Pe lângă faptul că îmbunătăţeşte memoria, alergatul are şi alte beneficii asupra creierului.

Stimulează creşterea de noi celule nervoase

Cercetările efectuate recent evidenţiază o legătură între alergat şi “ conservarea” tinereţii creierului. Atunci când alergăm, creierul este alimentat din plin cu sânge bogat în oxigen şi glucoză.

De asemenea, alergatul stimulează creşterea de noi celule nervoase şi vase sangvine. Astfel, odată cu depunerea de efort fizic, creşte volumul de ţesut cerebral, prevenindu-se astfel îmbătrânirea prematură a creierului.

Îmbunătăţeşte memoria

Cercetările arată că persoanele care aleargă în mod constant îşi măresc volumul hipocampusului, acea regiune a creierul care se află în strânsă legătură cu învăţatul şi memoria. Hipocamusul este cea mai afectată regiune a creierului de boli neurodegenerative, precum afecţiunea Alzheimer.

Te ajută să iei decizii cu uşurinţă

De asemenea, alergatul îmbuntăţeşte funcţia care se află în strânsă legătură cu luarea deciziilor, planificare şi organizare.

Într-un studiu japonez efectuat în anul 2010 se arată că persoanele care fac spor în mod constant se descurcă mult mai uşor cu organizarea şi planificarea activităţilor de rutină.

Stimulează funcţiile motorii

În plus, persoanele care sunt active din punct de vedere fizic, îşi aduc aminte mult mai uşor detaliile, datorită faptului că sportul activează acea zonă a creierului care vizează funcţiile motorii şi stimulează circuitul memoriei.

Cu alte cuvinte, alergatul îmbunătăţeşte calitatea semnalelor care sunt transmise prin circuit, ceea ce înseamnă că persoana în cauza are acces mult mai uşor la milionele de detalii stocate în acea zonă a creierului.