Sportul este una din cele mai sănătoase activităţi, dar uneori ne lăsăm duşi de val şi prelungim un antrenament peste limita confortabilă a corpului. O depăşire de acest fel nu este neapărat un lucru rău, atât timp cât nu exagerăm. Efectul de a doua zi, febra musculară, se tratează cel mai bine cu un nou antrenament sau cu o aspirină luată în seara de după exerciţii, dar poate fi şi prevenită cu alimentele potrivite.

Bananele

Bogate în potasiu, proteine şi curcumină, bananele ţin de foame şi sunt una dintre cele mai indicate gustări înainte sau după antrenamente. Potasiul înlocuieşte rezervele consumate prin efort, iar curcumina ajută la calmarea musculaturii. O banană pe zi poate creşte şi energia.

Afinele

Studii efectuate în Noua Zeelandă arată că antioxidanţii afinelor ajută muşchii obosiţi să-şi revină, echilibrând radicalii liberi pe care aceştia îi eliberează în timpul antrenamentului.

Rodiile

Cercetătorii britanici au arătat recent că două pahare de suc de roşii pe zi, timp de 10 zile, ajută la revenirea mai rapidă a musculaturii după un efort mai intens. Aceste efecte se datorează proprietăţilor antiinflamatoare şi antioxidanţilor din rodii.

Ghimbir

Dintre alimentele găsite în natură, ghimbirul este unul din cele mai puternice antiinflamatoare, ajutând şi în cazul durerilor provocate de osteoartrită. Gingerolul, unul din compuşii ce oferă iuţeala caracteristică ghimbirului, este printre cei care luptă împotriva inflamaţiei. Conform studiilor, injecţiile cu extract de ghimbir ajută la calmarea durerilor artritice.