Componentă importantă a hemoglobinei, fierul este esenţial pentru a avea o stare bună de sănătate, deoarece ajută la oxigenarea organismului. Pentru a preveni deficienţele de fier care duc la căderea părului, stări de ameţeală şi la slăbiciune fizică, este necesar să acorzi atenţie alimentaţiei.

Spanacul

Frunzele verzi ale spanacului conţin o cantitate mare de nutritive şi antioxidanţi, conţinând mai mult fier decât carnea de vită, având 3 mg de fier la o cantitate de 85 de grame, 17% din necesarul zilnic recomandat.

Lintea

Boabele de linte sunt o sursă excelentă de fier. Pe lângă gustul lor bun şi calităţile nutritive excepţionale, acestea sunt recomandate în dieta vegetarienilor şi persoanelor care ţin post.

Pot fi adăugate în salate sau consumate în supe şi diverse preparate. O cantitate de 250g de linte conţine 7 mg de fier.

Ghimbirul

Folosit atât în preparate, cât şi în băuturi precum ceaiurile sau limonada, ghimbirul ajută la întărirea sistemului imunitar, în special în perioadele reci, însă beneficiile sale nu se opresc aici.

Ghimbirul conţine şi o cantitate considerabilă de fier, de aceea este indicat să îl incluzi în dietă.

Cerealele integrale

Spre deosebire de alte tipuri de cereale, cele integrale conţin fier în mod natural, pe când celelalte au adaos de fier.

De aceea, fii atent când le cumperi şi citeşte cu atenţie eticheta, având grijă să le alegi doar pe cele integrale, datorita calitătilor nutriţionale pe care le au.