Uleiurile vegetale nu trebuie să lipsească din bucătărie. Bogate în acizi graşi polinesaturati, uleiurile au mulţi acizi Omega-3 şi Omega-6, atât de sănătoşi pentru inimă.

Uleiul de măsline întârzie îmbătrânirea. Consumul de ulei de măsline extra-virgin protejează împotriva radicalilor liberi şi a îmbătrânirii celulare.

Uleiul extra-virgin are un efect anti-inflamator specific, emolient, protector şi de stimulare asupra pancreasului, pentru a produce cantităţi mai mari de enzime digestive.

Mai mult, acesta acţionează asupra vezicii biliare, stimulând vărsarea bilei în intestin, asupra gastritei şi ulcerului gastric, având un efect eficient de protecţie.

Uleiul de sâmbure de struguri scade colesterolul. Este folosit în tratarea diabetului, în scăderea nivelului ridicat de colesterol şi prevenirea afecţiunilor la inimă.

Grăsimile sănătoase îl transformă într-un aliment de bază din dieta cardiacilor. Uleiul din sâmburi de struguri poate fi folosit cu succes în stabilizarea nivelului de zahăr din sânge la persoanele care suferă de diabet.

Uleiul de porumb întăreşte imunitatea. Uleiul obţinut din germeni de porumb conţine într-un procent însemnat vitamina E care este un antioxidant eficace. Vitamina E contribuie la fortificarea sistemului imunitar şi muscular al omului.

De asemenea, produsul este un bun drenor al căilor biliare, precum şi un moderator al tiroidei. Este cunoscut ca un ulei dietetic recomandat în alimentaţia bolnavilor de diabet şi a celor care suferă de boli ale stomacului.