Anumite alimente consumate cu regularitate pot avea un impact benefic asupra corpului şi activităţii cerebrale. Seminţele de chia sunt recunoscute pentru puterea antioxidantă şi pentru faptul că accelerează procesul de regenerare celulară.

Stimulează metabolismul

Au un conţinut bogat de fibre motiv pentru care imediat după ce le-ai consumat este indicat să consumi foarte multă apă pentru ca să poţi beneficia de efectele sale pozitive, altfel te vei confrunta cu problema constipaţiei.

Ţine cont de faptul că fibrele sunt responsabile în mare parte de capacitatea organismului de a menţine insulina în parametri normali, la buna funcţionare a intestinului şi are şi rol probiotic.

Află care sunt cele 5 alimente care îţi pot salva viaţa AICI

Reglează colesterolul

Acţiunea seminţelor de chia este atât de puternică asupra organismului uman, având posibilitatea de a reduce inflamaţiile, de a regla nivelul de colesterol dar şi de a ţine tensiunea arterială sub control.

Datorită conţinutului bogat de acid linoleic, susţine activitatea organismului de a asimla cu uşurinţă vitaminele A, D, E, K şi Omega 3.

În plus protejează de apariţia diabetului zahar şi a dislipidemiei adică apară organismul de grăsimea excesivă.
O singură porţie de seminţe de chia consumate zilnic mai ales alături de iaurt îţi va oferi o mai bună rezistenţă în timpul antrenamentelor sportive, va stimula activitatea metabolică şi va ajuta la grăsimea mai rapidă a ţesutului adipos din zona abdominală.

Ştiai că...

...seminţele de chia împiedică degradarea pielii şi sunt o bună alegere pentru a preveni îmbătrânirea prematură a pielii?

Îţi oferă un plus de calciu

Un element fundamental pentru sănătatea masei osoase, calciu este o componentă a seminţelor de chia, pe lângă magneziu şi mangan. Benefice atât pentru oase cât şi pentru activitatea musculară.

Un alt motiv pentru care ar trebu să le consumi este faptul că are un nivel semnificativ de zinc, acesta este benefic mai ales pentru că previne apariţia tartrului iar efectul antibacterian pe care îl oferă te protejează de apariţia respiraţiei urât mirositoare.

Sfat

Consumă seminţele de chia imediat după ce le-ai adăugat în apă, suc sau iaurt şi asigură-te că bei suficientă apă pe tot parcursul zilei, mai ales că ele îşi triplează volumul şi acţionează la nivelul colonului, precum un burete gelatinos care va stimula peristaltismul. În felul acesta vei combate cu succes constipaţia.