Ştiai că unele schimbări alimentare şi unele în ceea ce priveşte stilul de viaţă pot ţine diabetul la distanţă? Află din rândurile următoare care sunt modalităţile prin care poţi preveni diabetul zaharat!

Diabetul este o tulburare a metabolismului ce este determinată de producţia insuficientă de insulină a organismului, fie moştenită genetic, fie provocată de o viaţă sedentară sau de o dietă nesănătoasă.

Pentru că această boală afectează din ce în ce mai multe persoane în întreaga lume, medicii vin cu recomandări de care să ţinem cont dacă vrem să îi prevenim apariţia.

Consumă multe fructe şi legume

Pentru a echilibra conţinutul de glucoză din sânge, consumul zilnic de fructe şi legume este extrem de indicat persoanelor predispuse la diabet. În plus, daca dieta este completată şi cu alimente bogate în fibre, precum nucile şi alunele, riscul apariţiei acestei probleme de sănătate scade cu până la 21%.

Berea, posibil aliat împotriva diabetului de tip 2

Studii efectuate de cercetători spanioli au demonstrat că datorită conţinutului său de micro şi macronutrienţi, berea, consumată moderat şi însoţită de o dietă bogată în legume, fructe şi peşte (cum este cea mediteraneană), poate reduce riscul apariţiei diabetului.

„Un consum moderat de bere poate fi chiar recomandat în prevenirea instalării diabetulul de tip 2. Nu toată lumea ştie, dar, pe de o parte, un consum moderat de bere nu îngraşă, 100 ml de bere având doar 43 kcal, iar, pe de alta parte, ingredientele berii au proprietăţi benefice pentru sănătatea organismului. Efectele pozitive sunt completate de aportul de vitamine, acid folic, fier şi calciu al berii, berea putând să facă parte dintr-un stil de viaţă sănătos“, explică dr. Corina Zugravu, preşedintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie.

Încearcă să-ţi menţii greutatea în limite normale

Obezitatea este una dintre cele mai frecvente cauze ale apariţiei diabetului. Din cauza faptului că excesul de kilograme favorizează depunerile de grăsime in jurul organelor interne, corpul primeşte semnale eronate care dereglează producţia de insulină. În aceste situaţii, sportul şi mişcarea în aer liber sunt activităţi recomandate cu tărie de către diabetologi.