Indiferent de vârstă, brânza ar trebui să devină un aliment nelipsit de pe masa fiecăruia dintre noi. Află câteva dintre beneficiile consumului de brânză.

1. Previne osteoporoza

Într-un top al celor mai bogate alimente în calciu, cu siguranţă brânza ar ocupa locul I. Datorită conţinutului ridicat de calciu, dar şi a fosforului din compoziţie, brânza ajută la consolidarea oaselor.

Cercetările oamenilor de ştiinţă au arătat că un consum ridicat de calciu în copilărie şi adolescenţă previne riscul de apariţie a osteoporozei la vârstă adultă.

În ţara noastră, alimentaţia a nouă din zece copii conţine mai puţin calciu decât doza zilnică recomandată, de 800 de miligrame pe zi, arată Studiul ,,Măsurarea Aportului de Macro şi Micronutrienţi la Copiii Preşcolari".

2. Combate cariile

Brânza este recunoscută pentru faptul că împiedică formarea acizilor care atacă smalţul dinţilor.

Studiile au demonstrat că brânza consumată după masă reduce cu 50 la sută riscul de apariţie a cariilor cauzate de consumul alimentelor dulci.

Este dovedit că simplul fapt de a mesteca brânză, fără a o înghiţi, are acest efect protector.

3. Recomandată şi celor cu colesterol mărit

Specialiştii atrag atenţia că brânza conţine şi grăsimi. Brânza tare, cum este Cheddar-ul, conţine până la 35% grăsime. În schimb, brânza moale, cum este Camemembert-ul, conţine în medie 26% grăsime.

Urda şi brânza de casă însă au în conţinut doar de 11%, respectiv 4% grăsime. De aceea, ele pot fi consumate şi de persoanele care au colesterol mărit.