Stil de viata&dieta / Nutritie »

3 motive să folosești mai des ulei de semințe de susan

Autor: Daniela Purcaru | 20 February, 18:00 | 1 comentariu

În ciuda mărimii lor, semințele de susan, sub formă de ulei, te protejează de boli cauzate de creșterea tensiunii arteriale sau a nivelului de colesterol.


Ține sub control tensiunea arterială

Consumul frecvent de ulei de susan normalizează tensiunea arterială. Potrivit unui studiu, s-a observat o îmbunătățire a stării hipertensivilor care au introdus în dietă ulei de susan. După numai 45 de zile, au reușit și să slăbească, ajungând la un indice de masă corporală mai mic, să-și reducă nivelul trigliceridelor și să crească aportul de vitamine A, C și E.

Atenție!

Uleiul obținut din semințe de susan prăjite are culoare brună și nu este folosit la gătit, ci doar pentru a da un gust deosebit mâncărurilor sau salatelor. Se adaugă la finalul preparării, spre deosebire de uleiul de semințe de susan crude care are un punct de ardere ridicat (peste 230°C) și poate fi pus în loc de ulei de floarea-soarelui la omlete sau preparate cu carne.

Mai eficient decât soluția salină

Antioxidanții din uleiul de susan previn apariția inflamațiilor. Acest tip de ulei acționează și ca antipiretic, reducând febra, și ca analgezic. Aplicat nazal, combate congestia cauzată de răceală sau sinuzită. O cercetare realizată de oameni de știință suedezi a demonstrat că uleiul de susan are o eficiență mai mare decât soluția cu sare marină, recomandată de obicei pentru nasul înfundat sau pentru eliminarea uscăciunii nazale.

Îți normalizează nivelul colesterolului

Acidul lanoleic, care reprezintă circa 35% din acizii grași prezenți în uleiul de semințe de susan, are efectul de a reduce nivelul colesterolului „rău”. Fitosterolii sunt alte substanțe care fac din uleiul de susan un aliment necesar în dieta indicată în caz de hipercolesterolemie. Acestea reglează nivelul de grăsimi în organism. De aceea, adăugarea lui în salate și mâncăruri scade riscul bolilor de inimă printre care se numără ateroscleroza.  

Știai că…

…semințele de susan sunt o sursă bună de proteine? 100 de grame de semințe conțin 17,7 grame de proteine. Sunt bogate și în calciu, asigurându-ți circa 30% din necesarul zilnic.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Lupsa | 22 February 2017, 19:08
Oportunitate excelenta in anul 2017. Minim 491,52 euro. Nu trebuie sa aveti experienta. Asiguram instruire GRATIS la distanta si online. Cerinte: cunostinte minime de utilizare a calculatorului (word, pdf, email, internet), seriozitate, lucru 2 ore pe zi, in timpul liber. Oferim seriozitate si un mediu excelent de lucru. Pentru a aplica și dvs la aceasta oferta, trimiteti mesajul APLIC la una dintre adresele de email ale departamentului de informatii:[email protected]
Adauga un comentariu »