Cartoful este o sursă extraordinară de nutrienţi, vitamine şi minerale şi este mult mai benefic pentru organism decât broccoli, sfecla, bananele, nucile şi avocado, conform unui studiu al unor cercetători britanici.

Bogaţi în potasiu

Potasiul este un electrolit care joacă un rol important în funcţionarea optimă a sistemului nervos. De asemenea, acesta reglează contracţia muşchilor din corp, inclusiv a inimii, menţinând astfel sistemul cardiovascular sănătos.

Cartofii au declasat cu uşurinţă bananele, alimente cu un conţin destul de ridicat de potasiu. Nutriţioniştii afirmă că un cartof mediu, copt, în coajă, conţine în jur de 700 mg de potasiu.

Nu conţin grăsimi

Contrar credinţei populare, cartofii sunt sănătoşi, dacă ştii cum să îi găteşti. Cartofii nu au sodiu şi au un conţinut scăzut de zahăr.

În plus, specialiştii recomandă consumul acestei legume de două ori pe zi, ceea ce poate contribui la normalizarea tensiunii arteriale, asigurând că un consum frecvent al acestor tuberculi nu va duce la creşterea în greutate în cazul în care la prepararea lor nu se foloseşte grăsime în exces.

Conţin fibre şi vitamina C

Fibrele îmbunătăţesc digestia, prevenind constipaţia, au un rol important în procesul de slăbire şi menţin sănătatea inimii.

Un cartof mediu fiert în coajă conţine de cinci ori mai multe fibre decât o banană şi asigură un aport de vitamina C de trei ori mai mare decât un fruct de avocado.

De asemenea, oamenii de ştiinţă au stabilit că acesta conţine şi o cantitate mai mare de seleniu decât seminţele de floarea soarelui şi nucile.