Ştiai deja despre importanţa unui somn de cel puţin 8 ore pe noapte. Dar ce se întâmplă dacă nu reuşeşti să te odihneşti, indiferent de numărul de ore de somn? Eficienţa unui somn ţine de mai mulţi factori. Se întâmplă, de multe ori, ca organismul tău să fie influenţat şi acest aspect iese la iveală printr-o oboseală permanentă. Care sunt factorii care influenţează calitatea somnului?

1. Deshidratarea

Atunci când organismul tău nu primeşte hidratarea de care are nevoie pentru a funcţiona în parametrii normali, acesta se revoltă şi te privează de odihna de care ai atâta nevoie. Din cauza lipsei hidratării, tensiunea arterială scade şi este încetinită eliberarea de oxigen în creier, ceea ce duce la starea de oboseală chiar şi după o noapte întreagă de somn. Este importantă cantitatea de apă pe care o beţi pe parcursul întregii zile.

2. Lipsa mineralelor din organism

Lipsa mineralelor din organism poate duce la oboseală permanentă. Dintre toate mineralele de care are nevoie organismul tău, magneziul joacă cel mai important rol pentru un somn odihnitor. Acesta menţine nivelul de glucoză dar şi sănătatea muşchilor. Lipsa lui te face să te simţi fără energie şi obosită întreaga zi. Mănâncă mai multe legume cu frunze verzi, te vor ajuta să ai un somn adânc şi să te trezeşti odihnită.
Află şi alte motive pentru care nu te odihneşti bine AICI