Potasiu, calciu, magneziu, fibre şi proteine – pe toate le poţi procura foarte uşor din seminţele de chia consumate zilnic sub diverse forme.

Îţi dau energie

Când te simţi foarte obosit şi ai probleme de atenţie sau de concentrare, include în dietă seminţe de chia.

Îţi subţiază talia

Mâncate frecvent, seminţele de chia reduc pofta de mâncare exagerată şi previn anxietatea care poate apărea la cei care ţin diete de slăbit.

Reglează nivelul de zahăr din sânge

Prin normalizarea glicemiei, îţi reduci riscul de diabet şi ai energia necesară pentru a-ţi duce la capăt activităţile de peste zi.

Normalizează tranzitul intestinal

Datorită fibrelor pe care le conţin seminţele de chia, acestea hidratează colonul şi uşurează tranzitul intestinal.

Citeşte şi: Ce schimbări produc seminţele de chia în corpul tău

Cum să le consumi

1.Hidratează-le

Acoperă-le cu apă şi lasă-le peste noapte să se hidrateze foarte bine. Vei obţine un lichid cu o consistenţă de gelatină. În loc de apă, poţi folosi suc de fructe sau de legume.

2.Adaugă-le în salate sau garnituri de legume

Presară-le peste legumele pe care le dai la cuptor pentru a face o garnitură.

3.Introdu-le într-un desert de casă

Seminţele pot fi coapte şi măcinate pentru a face din ele o făină cu aromă intensă, perfectă pentru prepararea deserturilor.