Câţi dintre noi pot estima câte calorii au consumat pe parcursul unei zile? Foarte puţine persoane ţin cont de acest lucru care este atât de important în menţinerea unei greutăţi în limite normale.

Este destul de greu sa estimezi numărul caloriilor consumate

Porţiile de mâncare pe care le consumi, spre exemplu, la restaurant, sunt clar diferite ca mărime şi calorii. Tocmai de aceea este destul de greu să estimezi numărul caloriilor consumate.

În funcţie de ingredientele folosite la prepararea mâncărurilor, numărul de calorii oscilează de la un preparat la altul.

Pentru a evita acumularea de calorii “goale” (acele calorii care nu sunt necesare organismului), nutriţioniştii ne recomandă să optăm pentru mâncărurile preparate acasă, cu ingrediente cât mai naturale, în defavoarea celor de la restaurante.

Nu toate caloriile sunt create egal

Studiile arată că alimentele care necesită mai mult timp pentru a fi mestecate, precum fructe, legume şi cerealele integrale pot creşte nivelul de ardere a grăsimilor, întrucât organismul are nevoie de mai multe calorii pentru a le digera.

De asemenea, ingredientele din compoziţia anumitor alimente au rolul de a stimula metabolismul. Aşadar, 500 de calorii provenite prin consumul de ţelină sunt diferite de cele 500 provenite prin consumul de cartofi prăjiţi.

O cercetare realizată anul trecut arată că un rol important în menţinerea unei greutăţi normale o are calitatea caloriilor pe care le asimiliează organismul.

Caloriile din lichide sunt deseori ignorate

Oamenii pot acumula într-o zi un număr mare de calorii, dacă obişnuiesc să consume tot felul de băuturi. Sucurile, fie ele şi fără acid, conţin calorii din belşug, din cauza faptului că sunt bogate în zaharuri şi aditivi alimentari.

Şi băuturile cu alcool sunt bogate în calorii: o bere poate conţine în funcţie de gramaj- 150 de calorii; un pahar de vodcă conţine în jur de 175 de calorii; un pahar de whiskey conţine 210 calorii, iar un pahar de tequila poate conţine şi până la 275 de calorii.