Laptele se numără printre cele mai hrănitoare alimente şi abundă în proteine, micronutrienţi, calciu şi carbohidraţi. Totuşi, aproximativ 65% dn populaţia globului suferă de intoleranţă la lactoză, adică dificultăţi de digerare a zaharului predominant din lapte.

Printre simptomele intoleranţei la lactoză se numără senzaţia de greaţă, crampele abdominale, balonarea şi diareea, care încep la aproximativ 30 de minute sau la 2 ore dupa ingerarea alimentelor sau lichidelor care conţin lactoză.

Mulţi oameni care nu au fost diagnosticaţi ca fiind intoleranţi la lactoză sau având o deficienţă de lactază au observat că laptele sau alte produse lactate cauzează probleme, care nu apar la ingerarea altor alimente.

Severitatea simptomelor variază în funcţie de cantitatea de lactoză pe care o tolerează fiecare individ. Din fericire, există câteva alternative sănătoase la laptele de origine animală!

Înlocuitori naturali ai laptelui: laptele de migdale

Laptele de migdale este produs din migdale măcinate, fiind cel mai vândut tip de lapte din Statele Unite. Deşi acest lapte nu conţine proteine sau calciu, el este lipsit de lactoză şi are un indice caloric extrem de scăzut. Astfel, laptele de migdale este ideal pentru diabetici sau persoanele care vor să slăbească.

Înlocuitori naturali ai laptelui: laptele de orez

Laptele de orez este un produs vegetarian, fiind o bună alternativă pentru persoanele care au intoleranţă la lactoză.

De asemenea, laptele organic de orez este bogat în calciu şi fosfor. El este ideal pentru persoanele care suferă de inimă sau care nu au voie să consume alimente grase - nu are colesterol şi este sărac în calorii.

Înlocuitori naturali ai laptelui: laptele de cânepă

Laptele din cânepă este realizat din seminţele de cânepă şi este numai bun pentru a înlocui laptele de vacă. El este foarte bogat în acizi graşi Omega 3, magneziu, calciu, betacaroten, fier şi majoritatea complexului de vitamine B.