Psiho / Tulburari de somn »

3 exerciții care te ajută să adormi mai repede

Autor: Cristina Mitrea | 05 March, 10:43 | 0 comentarii

Simți că petreci prea mult timp încercând să adormi? De multe ori, chiar faptul că încerci prea tare și că devii neliniștit dacă nu reușești e ceea ce te împiedică să adormi. Iată ce metode poți încerca pentru a adormi rapid seara!


Articole similare:

Metoda 4-7-8

Se poate adormi în 60 de secunde? Specialiștii spun că este posibil, prin aplicarea metodei 4-7-8. Poate că nu vei reuși să treci în lumea viselor într-un minut chiar de la prima încercare, dar după mai multe seri în care o pui în practică, va da roade. Cum procedezi? Inspiră pe nas și expiră zgomotos pe gură, cu buzele întredeschise. Apoi, închide gura și inspiră pe nas încet, numărând în gând până la 4. Ține-ți respirația pentru 7 secunde, după care expiră cu zgomot în timp ce numeri până la 8. Repetă exercițiul de câteva ori, până adormi.

Intenția paradoxală

Dacă te prefaci că nu vrei să adormi, spun unele cercetări, e posibil să ți se întâmple exact pe dos. Impune-ți, deci, odată ce te-ai băgat în pat, să rămâi treaz, dar nu te gândi sub nicio formă la treburile tale cotidiene. Imaginează-ți un loc frumos în care ți-ar plăcea să mergi în vacanța de vară, de exemplu, și gândește-te concret ce vrei să faci acolo: să stai la plajă sub un palmier, să înoți într-o apă azurie, să asculți zgomotul unei cascade, să mănânci fructe exotice, să te plimbi și să descoperi atracțiile locului. Se pare că ai șansa, astfel, de a adormi în 2-3 minute.

Relaxarea progresivă a mușchilor

Un exercițiu care îți este cunoscut dacă practici yoga, relaxarea musculară progresivă poate fi utilă pentru a adormi cât mai repede. Întinde-te în pat pe spate, ținând fața în sus, picioarele ușor distanțate și mâinile pe lângă corp. Relaxează-ți întâi doar piciorul stâng, gândindu-te că se lasă greu pe pat și se scufundă ușor în el. Procedează la fel cu piciorul drept. Concentrează-te apoi, pe rând, pe mâna stângă și apoi pe mâna dreaptă. Treci apoi cu gândul la zona bazinului și relaxeaz-o, apoi pe zona pieptului, a gâtului și a capului. Odată ce ți-ai relaxat tot corpul, respiră adânc și rar. Alungă-ți orice gând din minte și concentrează-te doar pe respirație.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »