Odată cu înaintarea în vârstă sau din lipsa carenţei de vitamina D şi de calciu, creşte riscul de a suferi de osteoporoză. Aceste alimente îţi menţin sistemul osos puternic!

Lapte cu seminţe de susan

Una dintre cele mai bune şi mai cunoscute surse de calciu este laptele. Dacă nu ai alergie la lactoză, laptele te poate ajuta să previi apariţia osteoporozei. Efectele sale, combinate cu aminoacizii şi mineralele din seminţele de susan contribuie la întărirea oaselor.

Ai nevoie de un pahar de lapte în care pui o linguriţă de seminţe de susan măcinate. Încălzeşte laptele şi amestecă-l cu susanul. Repetă procedura de 3 ori pe săptămână.

Suc de lămâie cu coji de ouă

O altă variantă de a-ţi acoperi necesarul zilnic de calciu şi a reuşi să te protejezi de osteoporoză este să-ţi pregăteşti un amestec de coji de ouă şi suc de lămâie.

Prin urmare, dacă mănânci un ou fiert dimineaţa, nu arunca la gunoi coaja lui, ci piseaz-o, pune peste ea zeama de la o lămâie şi las-o 24 de ore. Strecoară şi bea sucul obţinut. Poţi repeta procedura zilnic sau la fiecare 2-3 zile.

Ceai de pătrunjel

Proprietăţile antioxidante şi antiinflamatorii ale pătrunjelului fac din el un leac bun pentru menţinerea densităţii osoase. Conţine bor şi florură, 2 substanţe esenţiale pentru prevenirea fracturilor şi a afecţiunilor osoase.

Pentru a prepara infuzia, ai nevoie de 2 linguri de pătrunjel tocat şi o cană cu apă fierbinte. Pune apa peste pătrunjel şi acoperă vasul 10 minute. La final, strecoară şi bea infuzia caldă. Sunt necesare 2 căni de infuzie de pătrunjel pe zi.