Anumite substanţe din diverse alimente au efect antihistaminic, de stopare a efectelor alergiilor, precum strănutul, nasul înfundat, respiraţia dificilă.

Ceapa roşie

Un antioxidant puternic, care se găseşte în fructele şi legumele roşii, verzi şi violet, cuercitina acţioneză ca antihistaminic şi antiinflamator natural.

Când substanţele numite histamine sunt eliberate de sistemul imunitar, ceea ce se petrece în cazul unei reacţii alergice, cuercitina intervine şi stopează acest proces, reducând simptome precum tusea, scurgerile nazale, strănutul, ameţeala, indigestia.

Cele mai bune surse de cuercitină sunt merele roşii, ceapa roşie, broccoli, varza, spanacul, roşiile, fructele de pădure, fasolea verde.

Ştiai că…
… cuercitina reduce inflamaţiile, previne bolile de inimă şi cancerul, reduce intensitatea durerilor şi menţine sănătatea pielii?

Te-ar mai putea interesa: Cum poţi trata alergia la frig

Ananasul

Un fruct acid, ananasul, are în compoziţia lui bromelaină, o substanţă pe care o poţi lua şi sub formă de supliment alimentar.

Un studiu a indicat că 500 mg de bromelaină pe zi este eficientă în cazul afecţiunilor respiratorii şi are efect antiinflamator.

Citeşte şi: Sucul de ananas, de 5 ori mai eficient pentru combaterea tusei

Citricele

Şi vitamina C are efect antihistaminic. Se găseşte în fructe, legume, suplimente alimentare. Specialiştii recomandă cel puţin 2 g pe zi, pentru a alunga simptomele tipice alergiei.

Prin combinarea remediilor naturiste cu tratamentul indicat de medic şi prin evitarea cauzei declanşării alergiei, neplăcerile cauzate de această afecţiune vor dispărea într-un timp la scurt.