Ultima masă a zilei stă sub semnul întrebării întotdeauna, motiv pentru care unii aleg s-o evite sau să facă din ea un adevărat festin.

Alimentaţia este unul dintre cele mai controversate subiecte, argumentele pro şi contra pentru diete sunt din ce în ce mai variate. Dacă şablonul după care funcţionezi şi tu este cel al poftelor sau dacă nu reuşeşti întotdeauna să te saturi cu ceea ce ai mâncat la cină, iată o serie de alimente la care poţi apela înainte de a te culca, fără ca acestea să îţi afecteze somnul sau silueta.

Ciupercile sunt mai uşor de digerat

Puţine sunt persoanele cărora să nu le placă gustul ciupercilor, ţine totuşi cont de faptul că nu trebuie să le consumi prăjite cu paste, cartofi sau alte ingrediente greu de digerat.

Cel mai indicat ar fi să le prepari la grătar.

O altă variantă sănătoasă de cină saţioasă este ghiveciul de legume preparat în casă. Poţi opta pentru dovlecei, vânătă, ciuperci. Nu exagera cu cantitatea de ulei şi evită pâinea albă pe cât posibil.

Zmeura susţine activitatea sistemului digestiv

Un fruct slab caloric, plin de vitamine şi minerale benefice întregului organism care pe lângă faptul că ajută la un tranzit intestina bun are grijă şi de pielea ta.

Consumă un pumn de zmeură seara înainte de culcare fără zahăr sau alţi îndulcitori. Poţi opta pentru un smoothie sau un suc din zmeură sau chiar şi pentru ceaiul de frunze de zmeur mai ales dacă te confrunţi cu probleme hormonale sau cu menstruaţie dereglată.

La fel de potrivite spre a fi consumate seara sunt şi caisele. Fibrele conţinute contribuie şi ele la reglarea tranzitului. În schimb necatrinele deşi nu rea sunt recomandate a se consuma mai ales în a doua parte a zilei, conţinutul ridicat de fibre de care se bucură va contribui substanţial la îmbunătăţirea întregului metabolism şi te vor ajuta să scapi de surplusul de kilograme.
Dacă suferi de indigestie cel mai indicat fruct spre a se consuma înainte să adormi este kiwi-ul, datprită conţinutului mare de vitamina C îţi va susţine sistemul imunitar şi va pune kilogramele pe fugă.

În cazul în care după masa de seară te confrunţi în continuare cu senzaţia de foame alege în detrimentul unui măr, o pară, gustul său bun plin de vitamine este mai mult decât suficient pentru a te bucura mai apoi de un somn bun.

Află care sunt cele mai bune surse de acizi graşi Omega-3 AICI

Sfecla previne îngrăşarea

Atât rădăcina cât şi frunzele sunt ideale pentru cină. Indiferent cum o consumi, crudă, fiartă sau coaptă sfecla te va ajuta să ţii surplusul de kilograme la distanţă. Dacă alegi varianta de salată de sfeclă coaptă, adaugă-i foarte puţin ulei de măsline, oţet de mere sau zeama de la o lămâie şi savureaz-o.

Poţi chiar şi dimineaţa să ţi-o începe cu un smoothie din sfeclă la care să adaugi un pic de ghimbir ras.

O altă legumă dietetică, bogată în complexul vitaminic B este varza. Însă nici dovleacul nu este de evitat seara. Alege să îl consumi sub formă de piure, supă sau salată.