Alături de investigaţiile anuale, care pot anunţa din vreme apariţia cancerului la sân, o dietă echilibrată îţi asigură protecţie în faţa acestei maladii. Descoperă câteva alimente de care ai nevoie!

După vârsta de 40 de ani, este recomandat să faci o mamografie în fiecare an, pentru a avea siguranţa că nu ai cancer mamar, mai ales dacă iei anticoncepţionale de mai bine de 10 ani.

Pentru a-ţi reduce riscul de a face cancer la sân, încearcă să renunţi la fumat după această vârstă, să faci mişcare şi ai mai mare grijă la dietă.

Fructele şi legumele proaspete, preparatele dietetic, soia, seminţele, ceaiul verde sunt doar câteva dintre alimentele care ar trebui să fie prezente în meniul tău zilnic.

Seminţele de in

Despre seminţele de in s-a aflat că scad cu până la 50% riscul de cancer mamar.

Acestea conţin lignani, fitonutrienţi care reduc nivelul de radicali liberi cu efecte benefice pentru sâni.

Ia o lingură de seminţe de in în fiecare zi. Le poţi pune în salate sau le laşi în apă, cât să le acopere, peste noapte sau cel puţin 3-4 ore.

Soia

Fitoestrogenii previn nu doar cancerul la sân, ci şi bufeurile apărute la menopauză.

Se găsesc şi în soia, motiv pentru care consumul a circa 100 de grame de soia de 2 ori pe săptămână reduce cu 40% riscul de a face cancer la sân.

Cu ajutorul bacteriilor din colon, fitoestrogenii sunt convertiţi în forme utilizabile de organism şi sunt folosiţi asemenea hormonilor estrogeni.

Suc de rodie

Rodia ca atare şi sucul obţinut din ea combat efectele radicalilor liberi: scăderea imunităţii, multiplicarea celulelor canceroase.

Antioxidanţii pe care-i conţin reduc nivelul de hormoni estrogen care influenţează apariţia cancerului prin formarea de tumori.