Când eşti tentat cu o mulţime de preparate atrăgătoare şi gustoase, e dificil să nu-ţi umpli farfuria cu de toate. Vezi cum se prepară corect unele dintre ele, dar mai ales cum şi cât să mănânci pentru a avea Sărbători liniştite!

1. Atunci când te aşezi la masă, priveşte bine la bucatele din faţa ta. Nu te arunca să înfuleci tot ce vezi şi fă pauze destul de mari între felurile preferate.

2. Ouăle vopsite sunt delicioase, dar consumate în exces devin periculoase, deci nu exagera! 1-2 ouă pe zi sunt de ajuns.

3. Drobul se taie în felii doar după ce se răceşte. La prepararea lui trebuie folosit zarzavat din belşug, pentru a nu deveni cleios.

4. Borşul tradiţional se prepară din cap, codiţă şi picioruşe de miel. Leuşteanul, un ingredient-secret, se adaugă doar la sfârşit, înainte de a se mai da într-un scurt clocot.

5. Mestecă încet, pentru a savura mâncarea. Astfel, nu te va durea stomacul după, digestia va merge ca unsă şi-ţi vei da seama când te sături.

6. Friptura de miel e mai gustoasă dacă e preparată din pulpa din spate, care conţine şi muşchi. Pentru a fi mai fragedă, se poate împăna cu bucăţele de usturoi. Nu exagera cu preparatele din carne de miel. Este un tip de carne foarte greu de digerat!

7. Pune în farfurie cât mai multe legume. Acestea conţin fibre şi le poţi adăuga felurilor tradiţionale de Paşte.

8. Nu bea apă în timpul mesei sau imediat după. Hidratează-te bine înainte, iar după ce-ai mâncat aşteaptă 30 de minute pentru a putea bea iar apă.

9. Pasca, desertul tradiţional, nu trebuie să fie foarte dulce. Astfel, va avea un rol important pentru bunul mers al digestiei.

10. Cozonacul e servit şi cu ocazia altor sărbători, aşadar nu el e în rolul principal. Însă, de Paşte se serveşte, de obicei, cel preparat cu stafide.