Obezitatea nu este o doar o simplă afecţiune, este un adevărat pericol pentru sănătate. Cancerul, bolile cardiace, diabetul zaharat de tip 2, hipertensiunea arterială, bolile hepatice, afecţiunile vezicii biliare şi apneea de somn sunt câteva dintre complicaţiile obezităţii.

Iată ce reguli să respecţi ca să nu devii obez:

1. Legumele şi fructele, în afara faptului că au puţine calorii, furnizează organismului vitaminele necesare, mai ales în cura de slăbire. Consumă cât mai multe citrice, mere, nectarine, care au mai puţine calorii decât strugurii sau bananele.

2. Nu sări peste micul dejun, la care poţi consuma lapte degresat cu cereale integrale.

3. Alege iaurt şi brânză degresate, în locul caşcavalului sau a brânzei topite, care au mai multe calorii.

4. Consumă carne slabă, de peşte şi de pui. Evită mâncarea prăjită în ulei sau untură.

5. Alege supele cu legume şi piept de pui. Evită ciorbele drese cu smântână.

6. Evită alimentele bogate în grăsimi: produsele de patiserie, de fast-food, lactatele nedegresate, untul, margarina, maioneza, sosurile, carnea roşie, îngheţata, prăjiturile, foietajele şi afumăturile.

7. Citeşte eticheta alimentelor, pentru a afla câte calorii şi grăsimi conţin.

8. Bea cât mai multă apă plată şi sucuri naturale (exclus băuturi carbogazoase), care, în afara beneficiilor pentru sănătate, „taie” pofta de mâncare.

9. Persoanelor obeze care au hipertensiune arterială li se recomandă un regim sărac în sare, iar diabeticilor, un regim particularizat, sărac în glucide şi lipide.

10. Mănâncă puţin şi des: 4 – 5 gustări pe zi. Ultima masă nu ar trebui servită mai târziu de ora 18.00.