Gripă, răceală, dureri musculare. Sunt doar câteva dintre afecţiunile care dau târcoale în acest sezon. Ele pot fi însă fentate, dacă vă întăriţi imunitatea. Iată câteva sfaturi utile.

Înlocuiţi zahărul cu mierea de albine. Zahărul în exces dăunează organismului. Pe de altă parte, mierea întăreşte imunitatea şi rezistenţa la boli.

Evitaţi băuturile acidulate. Sucurile naturale, fără adaos de zahăr, sunt mult mai sănătoase.
3. Înlocuiţi cafeaua de dimineaţă cu o cană de ceai verde. E un bun energizant şi ne pregăteşte creierul pentru o nouă zi de lucru. În plus, ceaiul verde este bogat în antioxidanţi şi nu afectează inima.

Potoliţi-vă setea cu apă plată cu lămâie. Aceasta hidratează organismul şi e plină de vitamina C, „apărătorul organismului” când vine vorba de virusurile gripale.

Înlocuiţi desertul cu fructe dulci (smochine, banane, stafide, struguri). Au mai puţine calorii şi sunt un adevărat izvor de sănătate.

Înlocuiţi carnea de porc cu peştele. Acesta din urmă este bogat în proteine şi grăsimi nesaturate, inclusiv Omega 3.

Consumaţi migdale, alune sau seminţe crude, în locul celor prăjite. Toate conţin grăsimi nesaturate, bune pentru inimă.

Alegeţi orezul brun în locul celui alb. Totodată, pâinea albă şi pastele trebuie înlocuite cu produse din făină integrală.

Faceţi sandvişurile cu brânză şi felii de roşii sau alte legume.

Adăugaţi peste salată zeamă de lămâie, de portocală sau ulei de măsline.