Vrem corpuri sublime, minunate, de revistă. Vrem să arătam bine şi să ne mândrim cu asta. Cu toate acestea, de multe ori, oricât de tare am încerca şi ne-am strădui şi ne-am forţa, pur şi simplu nu obţinem rezultatele dorite.

Acest fapt se poate datora mai multor factori, unul dintre aceştia fiind un metabolism foarte slab sau încet.
De aceea este important să ştim ce anume poate încetini metabolismul şi ce putem face pentru a-l echilibra.

1. Genele

Metabolismul este modul în care organismul tău transformă mâncarea în energie. Dacă în timp ce te odihneşti sau dormi, metabolismul tău are o ardere înceată a caloriilor, cel mai probabil ai moştenit asta de la părinţii tăi, prin gene.

Ce poţi face: Din moment ce nu poţi să-ţi schimbi genele, concentrează-te pe obiceiuri. Unul din cele mai bune moduri de a-ţi stimula metabolismul este să faci mai multe exerciţii fizice. Caută moduri de a introduce mai multă activitate pe parcursul zilei.

2. Hormonii

O schimbare hormonală poate înfrâna consumul de energie al corpului. Asta te poate obosi. Unele afecţiuni, cum ar fi o tiroidă hiper sau hipo activă, sunt boli hormonale care îţi afectează metabolismul. Stresul eliberează de asemenea hormoni, ceea ce poate declanşa o încetinire.
Ce poţi face: Dacă suferi de vreo afecţiune, menţine-ţi tratamentul. Şi fă o prioritate din eliminarea stresului!

3. Lipsa de somn

O închidere bună a ochilor îţi ajută metabolismul să rămână constant. Atunci când te mişti de pe o parte pe alta în timpul nopţii, este mai dificil pentru corpul tău să folosească energia cum trebuie, ceea ce face mai prielnică apariţia unor boli ca diabetul sau obezitatea.
Ce poţi face: Majoritatea adulţilor au nevoie de 7-9 ore de somn. Dacă nu îndeplineşti acest criteriu, încercă asta timp de o săptămână şi o să vezi cât de bine te vei simţi.

4. Diete stricte

Contează cum pierzi în greutate. Dacă nu mânânci îndeajuns, metabolismul tău trece pe modul încet. Dietele strice, în special când faci şi exerciţii fizice în paralel, îţi învaţă corpul să facă tot ceea ce trebuie, dar cu mai puţine calorii. Asta poate avea efecte nedorite, pentru că al tău corp se lipseşte de acele calorii, ceea ce face dificil să scazi în greutate.

Ce poţi face: Cu toate că îl poate lungi, păstrează-ţi planul de slăbire ca fiind unul realist, nu unul drastic


5. Sarea la modă

Sarea de mare este îndrăgită de gurmanzi şi bucătari. O vei găsi în restaurantele de top şi bucătăriile gurmanzilor. Dar îi lipseşte iodul, de care are nevoie tiroida ta pentru a dirija metabolismul.

Ce poţi face: Doar un strop de sare iodată îndeplineşte această necesitate. Sau să te bucuri de o masă bogată în iod, cum ar fi crevetele.

6. Ai gâtul uscat

Fără îndeajuns de mult H2O, metabolismul tău poate trage de timp. Cum sună un pahar mare şi rece de apă? Unele studii demonstrează că ajută corpul să ardă energie şi stimulează pierderea în greutate. La orice temperatură, apa te ajută să te umpli, prin urmare mănânci mai puţin.

Ce poţi face: Ia mici înghiţituri pe parcursul zilei. Poţi, de asemenea, să mânânci mai multă mâncare bogată natural în apă, cum ar fi pepenele sau castraveţii.

7. Bei decafeinizat

Este o opţiune bună dacă îţi place o ceaşcă înainte de somn. Dar vei rata şocul de cafeină ce face ca motorul metabolismului tău să pornescă. Aminteşte-ţi că unele cercetări arată cum cafeaua poate afecta nivelurile de zahăr din sânge. Aşadar va trebui să o limitezi dacă suferi de diabet.

Ce poţi face: Dacă nu poţi suporta cafeina, îndreaptă-te către alte sfaturi prezentate aici. Multe lucruri îţi pot ajuta metabolismul, şi vei vrea să foloseşti cât mai multe cu putinţă.

8. Nu ai suficient calciu

Ai nevoie de el pentru mai multe lucruri, nu doar pentru oase. Este de asemenea un nutrient cheie pentru un metabolism rapid, pe lângă celelalte lucruri pozitive pe care le face corpului tău. Mulţi oameni nu primesc îndeajuns de mult.

Ce poţi face: Există multe opţiuni delicioase! Poţi, bineînţeles, să obţii calciul din lapte şi produse lactate. Se află în multe mâncăruri fortifiante (cum ar fi cerealele, sucul de portocale, şi soia şi lapte de migdale), conserve de somon, gulii, carză creaţă şi tofu.

9. Termostatul tău este setat prea sus

Nu este întotdeauna o idee bună să încingi atmosfera în dormitor - cel puţin nu când vine vorba de metabolismul tău. Camerele cu temperaturi de 75 de grade previn organismul să producă grăsime brună, care este plină de celule de ardere a caloriilor.

Ce poţi face: Reducerea termostatului la 66 de grade înainte de somn creşte nivelurile de grăsime brună. Atunci când afară este frig, poţi face plimbări energice regulate, pentru acelaşi scop.

10. Medicamentele

Unele medicamente pot încetini metabolismul. Aici intră multe antidepresive şi câteva antipsihotice pe care doctorii le folosesc în tratarea schizofreniei. Multe alte medicamente, cum ar fi cele care încetinesc ritmul cardiac, au acelaşi efect.

Ce poţi face: Anunţă-ţi doctorul dacă crezi că este o problemă cu reţetele tale. Poate ai cum să iei altceva în schimb.

Ai alte idei despre cum putem ajuta metabolismul? Scrie părerea ta într-un comentariu mai jos.

Eugen Popa

Eugen Popa este Trainer Personal şi Profesional.

Sloganul său este Învaţă Creşte Dăruieşte. Eugen îşi împarte timpul între Cursurile pe car le susţine, consultaţii şi dezvoltare personală. Afli mai multe despre el dând click AICI.