Doar pentru că un aliment e hipercaloric nu înseamnă că trebuie să-l eviţi. Când vine vorba de slăbit, nutriţioniştii cad de acord că nu trebuie să judeci un aliment după numărul de calorii pe care ţi le furnizează, ci după cât de nutritiv este pentru organism.

Ei spun că unele alimente care au multe calorii pot, la o adică, să-ţi facă foarte bine şi intră la categoria „mâncare bună“. Dacă şi tu eşti dintre cele care-şi refuză un super-aliment doar pentru că are multe calorii, atunci acest articol ţi se adresează.

Hai să vedem împreună care sunt cele mai valoroase alimente hiper-calorice pe care nu e bine să le eviţi.

Fisticul (560 kcal/ 100 gr)

Nutriţioniştii spun că e bine să le prăjieşti direct în coajă sau să le cumperi pe cele în coajă, pentru că procesul scoaterii lor din coajă îi dă timp creierului tău să se alinieze cu stomacul tău şi, astfel, îţi va cere mai puţin. Pigmentul verde şi violet e plin de antioxidanţi. Cercetări recente au evidenţiat faptul că un consum regulat previne instalarea diabetului de sarcină.

Avocado (160 kcal/ 100 gr)

Extrem de sănătos, avocado nu trebuie să lipsească din alimentaţia ta. Dacă vrei să ai un aport de grăsimi sănătoase, atunci avocado e pentru tine. Sunt o sursă foarte bună de steroli (lipide simple, bune pentru tine) şi de alte grăsimi sănătoase plus vitamine.

Seminţele de chia (480 kcal/ 100 gr)

Unul dintre cel mai bine văzut super-aliment! Are la nutrienţi că-ţi vine să-ţi pui şi-n cap! Reţine, însă, esenţialul – seminţele de chia sunt excelente pentru aportul de Omega-3, care e activat atunci când e ţinut la înmuiat sau râşnit. Ţine-le la înmuiat peste noapte şi consumă-le în budinci vegetale a doua zi dimineaţă pentru un plus de energie.

Citeşte mai multe pe această temă AICI